بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کشاورزی سخت‌گیری نکنند

معاون استاندار خراسان‌ شمالی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کشاورزی سخت‌گیری نکنند


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات به طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی سخت‌گیری نکنند؛ چرا که این روند موجب ضربه به اقتصاد استان می‌شود.
به گزارش ایرنا مهدی رشیدی اظهار کرد: با اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌ها با نظر کارشناسی و توجیه اقتصادی طرح را به بانک معرفی می‌کنند ولی متأسفانه تعدادی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی سخت‌گیری می‌کنند.
وی افزود: طرح مرغ‌داری که از محل سد شیرین‌دره سالانه ۳۰ هزار مترمکعب مجوز دریافت آب دارد تاکنون درگیر نامه‌های بانکی است، این در حالی است که این طرح اقتصادی تمامی مجوزها را از سازمان جهاد کشاورزی و شرکت‌ آب منطقه‌ای دریافت کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بندهای خاکی بخش کشاورزی گفت: بهسازی بندهای خاکی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان است و این نهاد باید شرایط این بندها را بررسی و در صورت امکان از همکاری آب منطقه‌ای نیز استفاده کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این جلسه تعداد بندهای انحرافی زیر پوشش شرکت را ۱۲ مورد عنوان کرد و گفت: این شرکت توانایی مدیریت بندهای خاکی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی را دارد اما از نظر اعتباری باید مورد بررسی قرار گیرد.
سیدعقیل مرتضوی در خصوص تخصیص آب به طرح مرغ‌داری از پایاب سد شیرین‌دره نیز اظهار کرد: این شرکت مجوز تخصیص آب را به این طرح داده و سرمایه‌گذار نیز با تلاشی که دارد برای خرید چاه از کشاورزان نیز اقدام کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه