تجلیل از برگزیدگان مسابقه «خطبه فدکیه»

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «خطبه فدکیه»

اختتامیه ششمین دوره مسابقه خطبه فدکیه با حضور جمعی از بانوان زائر و مجاور در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد.


در این دوره از مسابقه که در دو بخش ترجمه مفاهیم خطبه فدک و نوشتن فرازهایی از خطبه فدک با خط تحریری برگزار شد جمعی از هنرمندان به کتابت اسما و القاب حضرت زهرا(س) و فرازهایی از خطبه فدکیه پرداختند.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی‌فر، خطیب حرم مطهر رضوی سخنرانی کرد و گفت: ما باید برای توصیف شخصیت حضرت زهرا(س) از نظر علمی و معرفتی به قرآن مراجعه‌ کنیم؛ چرا که سوره‌های انسان و هل‌اتی، آیات مباهله، آیه ۳۳ سوره احزاب و تطهیر به توصیف مقام و منزلت حضرت پرداخته است. طهارت و پاکی، دوری از گناه و رعایت تقوا از وجوه ممتاز حضرت زهرا(س) است که بارها در آیات متعدد قرآن به آن اشاره شده است.
حجت‌الاسلام اسلامی‌فر تصریح کرد: کمک به فقیران و نیازمندان، پرستاری از مجروحان در جنگ‌هایی که پیامبر(ص) حضور داشت و مراقبت از خانواده‌ و فرزندان، برخورداری از جایگاه علمی والا و پاسخ‌گویی به مسائل دینی مردم از دیگر ویژگی‌های ممتاز شخصیتی حضرت زهرا(س) است.
تواشیح گروه سرود «سراج»، مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و برگزاری کارگاه خوشنویسی خطبه فدک توسط بانوان خطاط و هنرمند دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه