تبعیض آمریکایی علیه مسلمانان

تبعیض آمریکایی علیه مسلمانان


مدتی پیش در فلوریدای جنوبی یک معلم وقتی با پدیده نماز خواندن دانش‌آموزان مسلمان روبه‌رو شد، معلوم نیست با چه انگیزه‌ای نماز آن‌ها را به هم زد و از این کارش فیلم گرفت و در فضای مجازی منتشر کرد! این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت و همان زمان شورای روابط اسلامی آمریکایی فلوریدا با صدور بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و مدیر اجرایی‌اش هم گفت: «این بسیار مهم است که مدیران و کارکنان مدارس، شیوه‌های اعتقادی را بدانند تا به دانش‌آموزانی که مناسک دینی‌شان را انجام می‌دهند، آسیبی نرسد».
حالا «مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم» در آمریکا، در همین زمینه یک نظرسنجی انجام داده و بر اساس آن اعلام کرده مسلمانان، بزرگ‌ترین گروه دینی مورد تبعیض در آمریکا هستند.
در این زمینه «شبستان» به نقل از «FloridaPhoenix» نوشته است: به گفته گروه‌های حامی مسلمانان در آمریکا، زورگویی مبتنی بر تبعیض علیه مسلمانان به کودکان در مدرسه‌های فلوریدا و سراسر کشور آسیب رسانده است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد 48 درصد از خانواده‌های مسلمان دارای فرزند در مدارس گزارش داده‌اند که فرزندشان با زورگویی متعصبانه مواجه شده است. 
همچنین بیش از 60 درصد از مسلمانان آمریکا گزارش داده‌اند با تبعیض مذهبی مواجه هستند.
پس از مسلمانان، یهودیان بزرگ‌ترین گروه مذهبی هستند که تبعیض را گزارش کرده‌اند (52 درصد) و پس از آن انجیلی‌های سفیدپوست (32 درصد) تبعیض‌های مذهبی را تجربه کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه