در آینه هنر رضوی

در آینه هنر رضوی

همزمان با هفته «پژوهش» برگزاری رویدادهای هنری - پژوهشی مشترک مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه هنر با عنوان «در آینه هنر رضوی» در تهران کلید خورد. 


​​​​​​​این مجموعه رویدادهای هنری – پژوهشی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه هنر در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد. 
امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به مکتب هنر رضوی افزود: این مؤسسه درصدد ساماندهی فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله پژوهش، آموزش و تولید آثار و محصولات هنری با محوریت مکتب هنر رضوی است. 
در ادامه مراسم، از پوستر کنگره بین‌المللی «فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی» با محوریت مکتب هنر رضوی رونمایی شد. این کنگره طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری این دو نهاد هنری در خردادماه سال 1402 همزمان با دهه کرامت در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
رونمایی از پوستر جشنواره «گنجینه مهر» و تبیین فراخوان آن بر اساس دو حوزه «تولید سوغات زائر» و «امتداد زیارت در زندگی» با هدف توسعه هنرهای کاربردی در زندگی مردم با محوریت آثار دانشجویان، از دیگر بخش‌های افتتاحیه بود. 
همچنین در این مراسم از چهار کتاب منتشر شده توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی شامل «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی؛ نسخه‌های ادبی نفیس»، «مجالس تعزیه رضوی»، «حجاری» و «مرجانی‌ها» رونمایی شد. «نسخه‌های ادبی نفیس» جدیدترین اثر از مجموعه شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی است که به عنوان یک اثر فاخر پژوهشی منتشر شده است. 
کتاب ارزشمند «مجالس تعزیه رضوی» نیز دربردارنده مجموعه‌ای از مجالس تعزیه با محوریت حضرت رضا(ع) و منسوبان ایشان از جمله حضرت معصومه(س) است. کتاب «حجاری» نیز سیر تحول استفاده از هنر حجاری سنگ در حرم مطهر رضوی را نشان می‌دهد. کتاب «مرجانی‌ها» نیز شامل مجموعه داستان‌های کوتاه و آخرین اثر زنده‌یاد سعید تشکری است. 
افتتاح نمایشگاهی از آثار منتخب گنجینه هنری این مؤسسه در گالری پردیس باغ ملی دانشگاه هنر تهران با حضور مدیران و مسئولان این دو نهاد هنری، یکی دیگر از این رویدادهای هنری مشترک بود که مورد استقبال دانشجویان دانشگاه قرار گرفت. این نمایشگاه تا پایان هفته جاری در این گالری دایر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه