رونمایی از «پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی»

رونمایی از «پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی»

همزمان با هفته پژوهش، نشریه «پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی» به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ اسلام در کتابخانه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) رونمایی و معرفی شد. 


در این مراسم ابوالفضل حسن‌آبادی، مدیر مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی گفت: این آستان مقدس همواره به عنوان یک حوزه مهم فرهنگی و تأثیرگذار در تاریخ ایران به ویژه خراسان مطرح بوده و کتابخانه حرم مطهر رضوی نیز با توجه به قدمت دیرینه خود بازوی فکری فرهنگی آن بوده است. 
مدیر مسئول این نشریه با اشاره به سابقه همکاری واقفان، کتابدوستان و استادان برجسته با کتابخانه آستان قدس رضوی در طول تاریخ افزود: نشریه پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی نیز با هدف برقراری ارتباط مستمر با دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها، مجموعه‌داران و پژوهشگران حوزه نسخ خطی و همچنین ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و مشخص با توجه به ظرفیت موجود در مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی پس از پیگیری یک ساله و کسب مجوزهای لازم راه‌اندازی شد. 
حمیده شهیدی، پژوهشگر سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز گفت: مخطوطات موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، از جمله ذخایر گرانبهای این سرزمین محسوب می‌شود که حاوی اطلاعات ارزشمندی است. با توجه به این ذخایر، لازم است علاوه بر اهتمام به امر فهرست‌نویسی نسخ خطی و حفظ و نگهداری آن در مخازن، به مطالعات پژوهشی نیز توجه ویژه‌ای داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه