تلاش برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر داد

تلاش برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از تلاش برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان در استان خبر داد.


​​​​​​​به گزارش ایسنا، محمدرضا قربانی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی اظهار کرد: طرحی را با عنوان راه‌اندازی پارک علم‌وفناوری کودک و نوجوان به وزارت علوم ارسال کرده‌ایم که امکان دارد در صورت موافقت آن‌ها، به صورت ملی اجرا شود.
وی با اشاره به هدف از ارائه این پیشنهاد جدید، بیان کرد: نیت ما این است که کودکان با نوآوری آشنا شوند و با ذهنی پر از سؤال به مدرسه و کلاس درس بروند.
راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان هزینه‌ای بر دوش دولت ندارد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، می‌توان ابزارآلات و تجهیزاتی را که در مجموعه‌های اداری وجود دارد و مورد استفاده آن‌ها نیست به صورت امانت استفاده کرد و در معرض دید علاقه‌مندان کودک و نوجوان گذاشت.
رئیس دانشگاه بجنورد نیز در این آیین بر ضرورت دانش‌محور بودن بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش اقتصادی کشور تأکید کرد.
محمد شیخ‌زاده گفت: برای پیشرفت کشور، باید براساس علم و دانش پیش برویم و اقتصاد نیز دانش‌محور شود؛ دستاوردهای علمی و پژوهشی را باید به خدمت جامعه بیاوریم تا مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستیم را برطرف کنیم.
وی به پیشرفت کشور در حوزه تولید علم اشاره کرد و افزود: براساس سند چشم‌انداز ۲۰ساله ایران قرار بود طی این مدت به جایگاه نخست علمی منطقه برسیم، اما این اتفاق تنها در پنج سال رخ داد و باید این مسیر و شتاب را حفظ کنیم.
وی بیان کرد: شتاب علمی کشور، ۱۱ برابر متوسط جهانی است و در حال حاضر رتبه ۱۵ دنیا را در تولید علم داریم که البته این شروع کار است و به سمت بهبود آن حرکت می‌کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه