نقش زنان در حل چالش‌های فرهنگی اندک است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره ابوذر:

نقش زنان در حل چالش‌های فرهنگی اندک است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بزرگ‌ترین آفت رسانه این است که علاوه بر فناوری رسانه، در ایده‌پردازی نیز مخاطب‌محور باشد، زیرا رسانه باید ایده و آرمان خود را داشته باشد و این‌طور نشود که راهبرد ذاتی خود را براساس اینکه مردم چه بپسندند، استوار کند.


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره ابوذر، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی رسانه‌ای را از ابتکارات پربرکت نظام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جشنواره‌هایی با سیاست‌گذاری درست می‌توانند در حوزه‌های فکری و فرهنگی به پایگاه تهاجمی نیروهای متدین و انقلابی علیه دشمن تبدیل شوند.
وی ادامه داد: در شرایطی که توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت افسارگسیخته‌ای در جریان است، بهترین راهبرد این است که پس از دفاع سرسختانه فرهنگی، به مواضع دشمن حمله کنیم. در این شرایط، نباید فقط به برگزاری یک همایش به‌عنوان جشنواره اکتفا کرد بلکه باید شرکت‌کنندگان در انتها به یک اتحاد فکری و فرهنگی برسند و در سایه سیاست‌گذاری یکدست و منسجم، اعضای شورا خود به عناصر پیگیری‌کننده‌ای تبدیل شوند که تحقق اهداف جشنواره را رصد کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین آفت رسانه این است که علاوه بر فناوری رسانه، در ایده‌پردازی نیز مخاطب‎محور باشد زیرا رسانه باید ایده و آرمان خود را داشته باشد و این‌طور نشود که راهبرد ذاتی خود را براساس اینکه مردم چه بپسندند، استوار کند.
وی ضمن هشدار درخصوص اهداف پشت پرده جریان قدرت و ثروت علیه هویت شهر مشهد، متذکر شد: این همان الگویی است که در واتیکان اجرا شد یعنی به جز یک گنبد و گلدسته، سایر نقاط شهر به مرکز فروش انواع و اقسام کالاهای لوکس و به پایتخت انواع رفتارهایی تبدیل شود که در هیچ نقطه دیگری از کشور مشابه نداشته باشد. آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: اگر بخواهید بر هویت مثبت مشهد متمرکز شوید، نقطه پیشروی شما محدود است اما در مقام بازدارندگی می‌توان تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از بروز انحراف انجام داد. ذات مشهد، هویت فرهنگی مبتنی بر زیارت است و نه اینکه مشهد میزبان امام رضا(ع) باشد بلکه مؤسس و بنیان‌گذار این شهر، امام هشتم (ع) بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه