اجرای طرح کول‌‌بری

خراسان جنوبی

اجرای طرح کول‌‌بری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: امکان واردات کالاهای مشمول طرح کول‌‌بری با پیگیری مسئولان استان در خراسان جنوبی هم فراهم شد.


​​​​​​​به گزارش خبرنگار ایرنا، وی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی افزود: خرده‌فروشی در بازارچه مرزی ماهیرود به‌ زودی فعال می‌شود و در طرح خرده‌فروشی تا سقف ۴۰۰ دلار در هفته، مرزنشینان از عوارض گمرکی معاف هستند. بنابراین دغدغه‌ای برای تعهدات ارزی نداشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری کارگروه ماده ۱۲ شورای ساماندهی مبادلات مرزی کشور و حضور مدیران اقتصادی استان در این کارگروه برای رفع مشکلات مبادلات مرزی گفت: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خراسان جنوبی به عنوان استان کول‌بری تعریف نشده، در این کارگروه مصوب شد اقلامی که برای کول‌‌بری در سایر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و استان‌های غربی قابلیت واردات دارند، همان اقلام برای استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی در قالب واردات از بازارچه‌های مرزی تعریف شوند.
اشرفی با اشاره به خرده‌فروشی محدود در بازارچه مرزی یزدان شهرستان زیرکوه که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده، افزود: همه تلاش ما این است که سه بازارچه‌ یزدان، دوکوهانه و میل ۷۳ را در فرایند خرده‌فروشی جدید که اعلام شده، وارد فعالیت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری هدف‌گذاری ۱۱۷میلیون دلار صادرات برای خراسان جنوبی از مرکز ابلاغ شده، گفت: تاکنون ۵۵ درصد این تعهد محقق شده و نیاز است همه دستگاه‌های متولی همراهی لازم را داشته باشند تا این تعهد به ‌طور کامل محقق شود.
فعال‌سازی سه بازارچه‌ مرزی دیگر خراسان جنوبی در دستور کار دولت سیزدهم و مدیریت استان است به‌ طوری که بازارچه یزدان در شهرستان زیرکوه، شهریور ماه پارسال به‌ صورت خرده‌فروشی فعال شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه