دولت تکلیف هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کند

دولت تکلیف هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تکلیف طرح هدفمندی یارانه‌ها نهایی و مشخص شود.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: دهک‌بندی یارانه‌بگیران مورد اعتراض مردم واقع شده و با وجود اینکه هفت ماه از این موضوع می‌گذرد متأسفانه تعیین تکلیف نشده است.
وی افزود: این موضوع نشان‌دهنده دقیق نبودن عملکرد سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها و وزارت کار در فرایند دهک‌بندی است که اصلاح این شاخص‌ها باید انجام شود.
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: پیشنهاد ما این بود که به صورت  اتفاقی و تصادفی بعضی از افرادی که در استان‌های مختلف حذف و یا مورد اعتراض هستند در دهک‌بندی‌ها بررسی شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید برای این موضوع چاره‌اندیشی جدی کند؛ چرا که در حال حاضر افرادی هستند که یارانه دریافت کرده در حالی که تمکن مالی خوبی دارند و جزو دهک‌های بالا هستند و افرادی هم بی‌دلیل با مشکل قطع یارانه مواجه شدند و مراجعاتشان نیز بی‌اثر بوده و در مراجعه به دفاتر نمایندگان این مشکل را بیان می‌کنند.
وحیدی گفت: در خراسان شمالی شاخص‌های محرومیت و فقر بسیار زیاد است و متأسفانه دومین استان یارانه‌بگیر کشور هستیم و توجه جدی به این موضوع باید در دستور کار باشد.
بیش از 93 درصد مردم خراسان شمالی معادل 915 هزار و 182نفر، یارانه دریافت می‌کنند. همچنین 80 هزار و 970 نفر نیز جزو حذف‌شدگان دهک دهم یا جاماندگان دریافت یارانه هستند که یارانه برای آن‌ها واریز نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه