شهید حسین شرشری مقدم

شهید حسین شرشری مقدم


فرزند: محمد
متولد: روستای شرشر خراسان رضوی 
ولادت: 1342/1/1 
شهادت: 1362/9/15 
سمت: کادر وظیفه سازمان

یزدی  

«شهید حسین شرشری مقدم» در روستای شرشر از توابع مشهد در خانواده‌ای متوسط متولد شد. پدر خانواده او را به عنوان هدیه و عیدی خداوند دانست و نام سالار شهیدان حسین را برای او انتخاب کرد. در هفت‌سالگی پا به مدرسه گذاشت و پس از ۶سال به اتفاق خانواده از زادگاهش به بحرآباد در حومه مشهد نقل مکان کرد و در کارخانه رضوی مشهد مشغول به کار شد. وی از ۱۰سالگی نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد و به مسائل شرعی توجه زیادی داشت. پیوسته با گروهک‌های منافق و ضدانقلاب به بحث و مجادله می‌پرداخت تا آن‌ها را از برکت انقلاب اسلامی آگاه ساخته و ارشادشان کند. 
وی پس از احضار مشمولان خود را معرفی کرده و پس از دریافت دفترچه، برای دوره آموزشی عازم جبهه‌های خونین کردستان شد. هنوز چند ماهی نگذشته بود که بر اثر سانحه‌ای دلخراش برادرش جان خود را از دست داد.
این داغ بزرگ با همه سختی تحملش برای حسین که اسوه صبر و استقامت بود سبب نشد که از رویارویی با دشمن دست برداشته و بنا به تقاضای مادرش به پشت جبهه برگردد. او سرانجام در یک درگیری خونین پس از به هلاکت رساندن ۱۶ تن از کومله‌ها و تمام شدن مهماتش در محاصره قرار گرفته و پس از اسارت در حومه سردشت در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۶۲ به شهادت رسید. روحش شاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه