اشتباه در انتخاب شهر علت عمده انصراف‌ها از نهضت ملی مسکن

اشتباه در انتخاب شهر علت عمده انصراف‌ها از نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: علت عمده انصراف‌ها از طرح نهضت ملی مسکن، اشتباه در انتخاب شهر مورد تقاضا بوده که از ثبت نام انصراف داده‌اند و سپس دوباره وارد سامانه ثبت‌نام شده و شهر را اصلاح کرده‌اند.


محمدعلی منصوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از دیگر دلایل انصراف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی، ویرایش و تغییر محل اجرای پروژه یا شهر، عدم تمکن مالی در بازپرداخت تسهیلات بانکی، عدم احراز شرایط در زمان نام‌نویسی و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه بوده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۸۵ هزار نفر از کل شهرهای خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر انصراف داده‌اند. از مجموع ثبت نامی‌های طرح نهضت مسکن در استان ۲۸۱ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند که از این تعداد ثبت نام ۹۸ هزار نفر نهایی و قطعی شده است.
منصوری افزود: تاکنون تأمین زمین ۱۴۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی قطعی شده و عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: شیوه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مزبور به دو روش گروه ساخت توسط مردم و انبوه‌سازی است که پیشرفت اجرایی آن‌ها از مرحله پی‌کنی تا نازک‌کاری است به طوری که در شهرهای سبزوار، گناباد و فریمان به مرحله نازک‌کاری رسیده است.
ساخت واحدهای مسکونی این طرح در شهرک مهرگان در حال اجراست و در شهرک «پردیس انقلاب» سیدی در مرحله طراحی و گذراندن تشریفات اداری و قانونی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه