شانس ایران بیشتر است

ساپینتو در گفت‌و‌گو با قدس:

شانس ایران بیشتر است

امشب تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا قرار می‌گیرد. دیداری که از ماه‌ها قبل نگاه کارشناسان و اهالی فوتبال را معطوف به خود کرده است. این بازی درشرایطی برگزار می‌شود که تیم ملی ایران دو نمایش متفاوت را درجام جهانی فوتبال ازخود به جا گذاشته است.


​​​​​​​یکی شکست مقابل انگلیس که با نتیجه‌ای عجیب همراه بود ودیگری پیروزی بزرگ مقابل ولز که یکی از تیم‌های خوب حال حاضرفوتبال جهان محسوب می‌شود. 
تیم ملی اکنون در رتبه دوم جدول قرار دارد اما همچنان احتمال می‌رود که از جام جهانی کنار برود و به همین دلیل باید دربازی فوق حساس مقابل آمریکا دست کم یک امتیاز بدست آورد، تا از گروه بالا برود واولین صعود تاریخی فوتبال ایران را رقم بزند. ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال یکی از تماشاگران ویژه جام جهانی است و به دقت این بازی‌ها را زیرنظر دارد. او حتی درهتل محل اقامت خود دستیارانش را به اتاقش می‌برد و با هم بازی‌های جام جهانی را تماشا می‌کنند. ساپینتو درحالی که عمیقاً دوست دارد تیم ملی کشورش درجام جهانی فوتبال به توفیق قابل توجهی دست یابد، براین باور است شانس ایران دربازی امشب مقابل آمریکا بسیار بیشتر از حریفش است. 
او با اشاره به پیروزی ایران مقابل ولز این جملات را به زبان آورده است:«بازی با انگلیس حقیقت فوتبال ایران نبود. اتفاقاتی درآن بازی رخ داد که موجب شد تیم ملی ایران به نتیجه دلخواه نرسد و با باختی غیرمنتظره این بازی را ترک کند. فکر می‌کنم دنیا هم از این نتیجه شگفت زده شد چون لااقل آن‌هایی که بازی‌های ایران در دو جام جهانی قبل را دیده بودند، انتظار داشتند ایران یا با نتیجه‌ای خفیف شکست بخورد و یا اینکه از حریفش امتیاز بگیرد. در بازی با ولز ما عیار تیم ملی ایران را دیدیم. به همین دلیل هم هست که من شانس ایران را در بازی با آمریکا بیشتر می‌دانم. ایران می‌توانست گل‌های پرشماری وارد دروازه ولز کند و یکی از بازی‌های پرگل درجام جهانی را به نام خود ثبت کند که حریفش شانس آورد». حرف‌های ساپینتو نشان می‌دهد تیم ملی ایران در بازی امشب هرگز نباید خودش را دست کم بگیرد.
مربی پرتغالی با اشاره به تبحر هموطنش ،کی روش در بازی های بزرگ می گوید:«کارلوس در آمریکا هم مربیگری کرده و این شناخت می‌تواند به او در پرداختن به ایده های تهاجمی و تشکیل ساختار دفاعی محکم مقابل آمریکا کمک ویژه ای کند. او سرمربی با تجربه‌ای است و بودنش روی نیمکت ایران می تواند برگ برنده باشد».

خبرنگار: حمیدرضا عرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه