موضع محکم ایران برای تأمین امنیت داخلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با قدس مطرح کرد

موضع محکم ایران برای تأمین امنیت داخلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره تأثیر استقرار ارتش عراق در مرزهای مجاور با ایران در راستای تأمین امنیت در این منطقه و جلوگیری از تردد گروه‌های تروریست به خاک ایران گفت: در منطقه اقلیم شمال عراق گروه‌های تجزیه‌طلب و ضدایرانی مستقر شده‌اند و از این مکان امنیت کشور ما را مورد تهدید قرار می‌دهند. 


ابوالفضل عمویی ادامه داد: مطالبه جمهوری اسلامی ایران این بود که امنیت مرزها و مراکز عمومی شرق و شمال شرق کشور از داخل خاک عراق مورد تهدید قرار نگیرد که این یک مطالبه منطقی و مبتنی بر حقوق بین‌الملل است. ما در سطوح مختلف عالی از مقامات عراقی خواسته بودیم که در مقابله با این گروه‌های خرابکار اقدام‌های لازم را صورت دهند و وقتی شاهد بودیم فعالیت این گروه‌ها و مسلح شدن آن‌ها در داخل ایران آغاز و به مرور افزایش پیدا کرده است قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) که مسئولیت امنیت عمومی شمال شرق کشور را بر عهده دارد مأمور برخورد با این گروه‌های تروریستی و از بین بردن مراکز عملیاتی آن‌ها شد. 
وی تأکید کرد: در راستای تأمین امنیت داخلی، با هیچ کشوری تعارف نداریم و اجازه نخواهیم داد گروه‌های تروریستی از خاک یک کشور دیگر امنیت ایران را مورد تهدید قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: این موضوع مورد بررسی و اشراف نیروهای اطلاعاتی قرار گرفت و مکان تروریست‌ها نیز شناسایی و به اطلاع طرف عراقی از جمله مقام‌های بغداد و مقام‌های اقلیم رسانده شد همچنین در زمینه اقدام‌های خرابکارانه این گروه‌ها، گزارش دقیقی به طرف‌های عراقی ارائه شد.

خبرنگار: طلبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه