ایران؛ حالا وقت صعود است

ایران؛ حالا وقت صعود است


​​​​​​​و حالا ششمین حضور. مسیری که از 1978 شروع شد اکنون به قطر رسیده است. تیمی که نه با حشمت مهاجرانی، نه با جلال طالبی، نه با برانکو ایوانکوویچ و نه با کارلوس کی‌روش (دو مقطع) نتوانسته از دور گروهی صعود کند، حالا طبق سیر تاریخ باید برای نخستین صعود بجنگد و چاره‌ای جز این ندارد.
ایران برای ثبت سریع‌ترین صعود ممکن و همچنین تجربه‌ سومین حضور متوالی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالیِ جهان با مارک ویلموتس شروع کرد و در آستانه‌ حذفی زودهنگام در دور دوم انتخابی قرار گرفت اما دراگان اسکوچیچ موفق شد یوزها را به جام بیست‌ودوم برساند. با وجود این مرد کروات، جایگاه خود را به مردی تحویل داد که در جام‌های 2014 و 2018 هم سکاندار ملی‌پوشان بود.
کی‌روش در آستانه 70 سالگی می‌خواهد با کشور مورد علاقه‌اش طعم حضور در چهارمین جام جهانی متوالی را بچشد. تیم او در سال 2014 یک امتیاز به‌دست آورد و چهار سال بعد موفق شد به نخستین برد پس از 20 سال برسد و ضمن کسب بیشترین امتیاز ممکن از گروهی فوق‌العاده دشوار، در آستانه‌ صعود و حتی سرگروهی قرار بگیرد اما درنهایت به سومی در گروهش بسنده کرد.  نسلی که زیر نظر کی‌روش به تیم ملی رسید حالا در سن طلایی خود قرار دارد. خیلی از این بازیکنان شاید چهار سال دیگر جایی در تیم ملی نداشته باشند و قطر، آخرین فرصت آن‌ها برای تاریخ‌سازی و رقم زدن نخستین صعود برای ایران خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه