ترس سه شیرها از انگیزه یوزها

ایران - انگلیس ساعت 16:30 امروز

ترس سه شیرها از انگیزه یوزها

تیم ملی ایران عصر امروز نخستین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی را مقابل تیم ملی انگلستان برگزار خواهد کرد تا جدی ترین چالش فوتبالی یوزهای ایرانی به این ترتیب با مصاف با یکی از تیم‌های قدرتمند دنیای فوتبال آغاز شود.


این دیدار به اعتقاد بسیاری از مفسران داخلی و خارجی یکی از مهیج‌ترین دیدارهای این دوره از رقابت‌ها خواهد بود؛ چون ایران و انگلیس تاکنون در هیچ مقطعی مقابل یکدیگر صف‌آرایی نکردند و برای نخستین بار این اتفاق در دوحه رقم خواهد خورد و همین مسئله حساسیت‌های حاکم بر این بازی را برای نیمکت‌های دو تیم تشدید خواهد کرد.
طبیعتاً از نظر مهره و تجربه تیم ملی انگلستان روی کاغذ شانس بیشتری برای کسب امتیاز کامل این بازی خواهد داشت اما با وجود این برتری، شاگردان ساوت گیت با استرس بسیار زیادی به مصاف تیم ملی ایران خواهند آمد چون پسران کارلوس کی‌روش در رقابت‌های 2018 روسیه نشان دادند می‌توانند برای تیم‌های بزرگ دردسرساز باشند.
تحلیل‌های رسانه‌های مطرح اروپایی نیز بیانگر این واقعیت است که نویسندگان این نشریات هم نسبت به موفقیت انگلستان در این بازی تردید دارند، به این دلیل که بازیکنان تیم ملی در مقطع کنونی از تجربه ای به مراتب بالاتر از ادوار قبلی برخوردارند و حضور موفق نفراتی نظیر مهدی طارمی و سردار آزمون می‌تواند تهدید بزرگی برای فوتبال انگلستان به حساب آید.
درخشش طارمی و آزمون در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی طارمی به تیم‌های بزرگ ترس و دلهره عجیبی را برای کادر فنی انگلستان به بار آورده تا حدی که بسیاری از مفسران و تحلیلگران به ساوت گیت توصیه کردند از مهار آن‌ها غافل نشود چون ممکن است کوچک‌ترین غفلتی سبب شود او و شاگردانش به شدت تنبیه شوند، در کنار این فاکتورها حضور کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران نیز می‌تواند تهدیدی بزرگ برای انگلستان و کادر فنی این تیم به حساب آید.
کارلوس کی روش که سال‌های بسیار زیادی را کنار آلکس فرگوسن مرد نام آشنای فوتبال انگلستان پشت سر گذاشته به خوبی با اتمسفر فوتبال انگلیس آشنایی دارد به همین دلیل او می‌تواند با قدرت بازی‌خوانی منحصر به فردش کار را برای ساوت گیت سخت کند و انگلستان را همانند اسپانیا و پرتغال به دردسر بیندازد تا مقدمات کار را برای امتیاز گیری در این بازی برای تیم تحت هدایتش مهیا کند.
البته که در کنار این مسائل سه شیرها نقاط قوت زیادی نیز دارند که این موضوع می‌تواند چالش سختی برای شاگردان کارلوس کی روش به حساب آید، قدرت هجومی انگلستان در میان تیم‌های حاضر در مسابقات زبان‌زد خاص و عام است و این یعنی یک روز سخت برای مدافعان تیم ملی ایران و اگر آن‌ها بتوانند به خوبی در برابر حملات زهردار انگلستان دوام بیاورند، گرفتن حداقل امتیاز از سه شیرها کار دشواری نخواهد بود.

کی‌روش:  تقابل با انگلیس بسیار پرفشار است
کارلوس کی‌روش در آستانه نخستین دیدار تیمش در گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر که مقابل انگلیس خواهد بود، گفت: تردیدی نیست که ایران امروز یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیاست. بازیکنان نخبه ما در تیم ملی فوتبال ایران از سال 2014 در عضویت این تیم هستند و در همین تیم رشد و پیشرفت کرده‌اند. زمانی که من هدایت تیم ملی فوتبال ایران (در سال 2011 و در مقطع اول مربیگری‌ام) را برعهده گرفتم، تنها یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا بازی می‌کرد، اما حالا 18 یا 20 بازیکن ایران در اروپا بازی می‌کنند. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران، افزود: به طور حتم تقابل با انگلیس بازی بسیار پرفشاری خواهد بود، درست مثل تمام بازی‌های اول در مسابقات جام جهانی. مهم نیست که در بازی اول به مصاف چه تیمی می‌روید، چون معمولاً وقتی در یک تورنمنت کوتاه که قرار است سه بازی - در مرحله گروهی‌اش - انجام دهید، رویکرد من این است که ما یک بازی در سه بخش در پیش داریم، این رویکرد استراتژیکی است که ما باید در خود آن را بسازیم. ما باید نیمه اول بازی‌مان را مقابل انگلیس انجام بدهیم، نیمه دومش را برابر ولز و نیمه سومش را مقابل آمریکا. در بخش اول ما باید در تقابل با انگلیس رویکرد خاصی داشته باشیم. ما باید خودمان را با توجه به نوع بازی حریفمان و وضعیت موجود وفق دهیم و سازگار کنیم.

دستور ساوت‌گیت برای تمرین پنالتی
شاید اگر تیم ملی انگلیس مهارت پنالتی زدن بهتری داشت می‌توانست به فینال جام جهانی 1990 و یورو 1996 راه پیدا کند.آن‌ها حتی در فینال یورو 2020 در تابستان سال گذشته نیز در ضربات پنالتی برابر ایتالیا شکست خوردند و دستشان از جام قهرمانی کوتاه ماند.
حالا سه شیرها عزمشان  را جزم کرده‌اند اجازه تکرار این اتفاق را ندهند و به همین دلیل از همین مرحله گروهی و پیش از بازی با ایران تمرینات پنالتی را شروع کرده‌اند.

پاداش هنگفت انگلیس برای قهرمانی: دو برابر 2018!
تیم ملی انگلیس در حالی امروز در نخستین دیدارش در جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت که یکی از مدعیان کسب جام قهرمانی به حساب می‌آید.آن‌ها در جام جهانی 2018 موفق شدند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند اما با شکست برابر کرواسی از صعود به دیدار فینال بازماندند. شاگردان گرت ساوت‌‌گیت همچنین سال گذشته به فینال یورو 2020 رسیدند اما با شکست در ضربات پنالتی برابر تیم ملی ایتالیا دستشان از جام قهرمانی کوتاه ماند.
حالا روزنامه دیلی میل خبر داده است اتحادیه فوتبال انگلیس میزان پاداش بازیکنان در صورت قهرمانی در جام جهانی را به نسبت سال 2018 دو برابر کرده و مبلغ 13 میلیون پوند برای 26 بازیکن حاضر در فهرست این تیم در نظر گرفته است.
ساوت‌گیت نیز در صورتی که بتواند این تیم را به قهرمانی در جام جهانی برساند، مبلغی در حدود 3 میلیون پوند علاوه بر دستمزد 6 میلیون پوندی‌اش دریافت خواهد کرد. گفته می‌شود بیشترین میزان پاداش در نظر گرفته شده برای برزیل و به لطف قرارداد 30 میلیون پوندی فدراسیون فوتبال این کشور با شرکت نایکی است.
این در حالی است که حامیان مالی خصوصی هر یک از بازیکنان بزرگ و درجه اول انگلیس نیز آماده هستند در صورت قهرمانی این تیم در قطر، پاداش‌های ویژه‎‌ای را به صورت انفرادی برای آن‌ها در نظر بگیرند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه