هراس انگلیس از غافلگیر شدن

نخستین بازی ایران در آینه رسانه‌های عرب زبان

هراس انگلیس از غافلگیر شدن

بحث درباره نتایج رقابت گروه B متشکل از تیم ملی جمهوری اسلامی ایران،انگلیس، ولز و ایالات متحده آمریکا یکی از سوژه‌های داغ روز گذشته رسانه‌های عربی منطقه خلیج فارس و اروپا بود.


​​​​​​​خبرگزاری روسیاالیوم با استفاده از بازار داغ پیش‌بینی‌ها، ضمن توجه به علاقه مردم دوحه به «شتر» گزارشی از پیشگویی‌های «کامیلا» درباره سرنوشت رقابت‌ها در گروه دوم بازی‌های قطر منتشر کرد. کامیلا، تیم ملی انگلیس را برنده دیدار در برابر ایران دانسته است. جنی ورنون مالک این شتر پیشگو به خبرنگار روزنامه سان گفته است این حیوان هرگز اشتباه نمی‌کند. ورنون اصرار دارد ما از شتر باهوش خواستیم که بین پرچم انگلیس و حریف که چند یارد جلوتر از او نصب شده بودند، یکی را انتخاب کند و او هر بار مستقیم به سمت پرچم انگلیس رفت. رسانه عربی ایلاف لندن نیز با انتشار گزارشی سردار آزمون را کاپیتان در سایه تیم ملی عنوان و با دنبال کردن خط و مشی غیر ورزشی به دنبال زیر سؤال بردن دلایل پزشکی سردار آزمون و انتصاب برخی مطالب خلاف واقع سیاسی از وی برآمد. 
خبرگزاری اهرام مصر نیز با انتشار گزارشی از استرس در اردوگاه لژیونرهای انگلیسی خبر داد و نوشت: انگلیس به دنبال دوری از غافل‌گیری مقابل ایران در آغاز جام جهانی 2022 قطر است، غافل از اینکه بازیکنان ایران با امیدواری و انگیزه به میدان آمده اند. خبرنگار اهرام معتقد است: اگرچه تیم ایران در رده‌بندی بیستم فیفا جای داد، اما با جاه طلبی و امید به دنبال کسب یک شگفتی در گروه دوم و عبور تاریخی از چشم آبی‌هاست. 
این خبرگزاری اشاره می‌کند تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه نمایش‌های قدرتمندی داشت در ادامه این گزارش آمده که باوجود تلاش دولت اوکراین برای حذف ایران از بازی‌های قطر، این تیم پیشرفت قابل توجهش را به رخ حضار خواهد کشید. 
شبکه «UTV» عراق در میزگردی به بازی‌های 6 تیم آسیایی در مسابقات جام جهانی 2022 قطر پرداخت و گفت: ایران در گروه سختی قرار دارد ولی مهم‌ترین بازی این گروه ایران با آمریکاست. ایران یکی از تیم‌های قدرتمند آسیاست و خیلی قابل احترام است. آن‌ها در مرحله مقدماتی با اقتدار بالاتر از کره به عنوان صدرنشین به جام جهانی صعود کردند. 

خبرنگار: حسین محمدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه