ظرفیت کم‌نظیر برای گسترش علم در عرصه جهانی

ظرفیت کم‌نظیر برای گسترش علم در عرصه جهانی


​​​​​​​استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی کشور بر غنای کم‌نظیر منابع مطالعاتی کتابخانه آستان قدس رضوی و ظرفیت بالای پژوهشی آن برای گسترش علم در عرصه جهانی تأکید کرد. 
دکتر رحمت‌الله فتاحی، استاد دانشگاه فردوسی و از صاحبنظران حوزه علم کتابداری، در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: کتابخانه حرم مطهر رضوی از نظر قدمت تاریخی و غنای منابع؛ از نسخه‌های نفیس خطی تا مطبوعات و اسناد تاریخی، در کشور بی‌نظیر است و در سطح جهان نیز به ندرت مشابه آن یافت می‌شود. 
این استاد پیشکسوت گفت: این کتابخانه در سال‌های اخیر تلاش کرده بر غنای منابع خود بیفزاید که در این میان واقفان و اهداکنندگان آثار، از داخل و خارج کشور نقش پررنگی داشتند.
اگرچه منتسب بودن این کتابخانه به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، مهم‌ترین دلیل توجه واقفان حوزه کتاب به این مجموعه است، اما کتابدوستان به این کتابخانه اعتماد یافته‌اند؛ چراکه می‌دانند منابع مطالعاتی در این کتابخانه به درستی نگهداری، حفظ و ساماندهی می‌شوند.
فتاحی ادامه داد: با معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های پژوهشی کتابخانه آستان قدس رضوی در میان دانشگاهیان کشور، شاهد رشد اهدای انواع منابع مطالعاتی توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مشهد و کشور به این کتابخانه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی بر منابع آن خواهیم بود.  
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم قدم‌های بلندتری در راستای معرفی هر چه بیشتر منابع و ظرفیت‌های کتابخانه آستان قدس رضوی در سطح جهان انجام شود تا این کتابخانه بیش از پیش مورد توجه پژوهشگران دنیا قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه