تجلیل از فهرست‌نگاران نسخه‌های خطی

تجلیل از فهرست‌نگاران نسخه‌های خطی

همزمان با هفته کتاب، همایش تجلیل و بزرگداشت «فهرست‌نگاری پویا و مستمر نسخه‌های خطی در سه کتابخانه و مرکز فرهنگی بزرگ کشور» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.


کتابخانه و موزه ملی ملک این برنامه بزرگداشت را به عنوان دومین پیش‌همایش «همایش بین‌المللی مخطوطات مشرق‌ زمین» با همکاری مجمع ذخایر اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور جمعی از شخصیت‌ها و فعالان فرهنگی کشور برپا کرد. 
تجلیل از متولیان و مدیران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه بزرگ آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی(ره) و مرکز احیای میراث اسلامی برای فهرست‌نگاری پویا و مستمر نسخه‌های خطی، از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش بود. 
در این مراسم محمدرضا رضوان‌طلب، رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک با اشاره به تاریخچه تأسیس این موقوفه و اهداف نیک‌اندیشانه حاج‌حسین آقاملک، بنیان‌گذار و واقف آن، بر ضرورت اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور تأکید کرد. 
همچنین جمعی از مدیران و مسئولان مجموعه‌های فرهنگی کشور در این بزرگداشت سخنرانی کردند. روایت بخشی از پیشینه دستنویس‌های اسلامی و ایرانی و معرفی منابع و فعالیت‌های مرکز احیای میراث اسلامی، کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در حوزه نسخ خطی، از جمله محورهای این سخنرانی‌ها بود. 
در ادامه این مراسم علاوه بر تجلیل از بزرگان حوزه فهرست‌نگاری در این سه کتابخانه و مرکز فرهنگی بزرگ کشور، از جمعی از فهرست‌نویسان و خادمان عرصه نسخ خطی نیز قدردانی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه