توقف پروژه مسکن ملی بشرویه به دلیل کم‌کاری آبفا

خراسان جنوبی

توقف پروژه مسکن ملی بشرویه به دلیل کم‌کاری آبفا

مرتضوی

یکی از مطالبات مهم مردمی که بارها و بارها در تریبون نماز جمعه بشرویه و رسانه‌ها بیان شده و در سفر استاندار پیگیری شده بود، افزایش متراژ زمین‌های مسکن دولتی از ۱۸۰متر به ۲۵۰ متر است.


بر اساس ابلاغ وزارتخانه راه و شهرسازی، متراژ زمین مسکن ملی به ۲۵۰ متر افزایش یافته است اما با گذشت مدت‌ها از این ابلاغ هنوز اراضی مورد نظر به متقاضیان واگذار نشده است. در بررسی‌ها مشخص شد یک علت تأخیر در واگذاری اراضی بشرویه، شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است که صلاحیت زمین‌های مسکن ملی بشرویه را تأیید نمی‌کند.
دستپاچگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی آن قدر زیاد بوده که توجه نداشته فقط ۲۵ هکتار از زمین‌های الحاقی دارای ارتفاع بالاتری بوده و انتقال آب نیاز به تجهیزات جدید دارد، اما با بی‌توجهی به این مسئله با کل زمین‌های الحاقی نهضت ملی مسکن بشرویه مخالفت کرده است.
ضمن اینکه پاسخ وی بر خلاف دستورات صریح رئیس‌جمهور و قانون جهش مسکن است؛ چراکه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند، زیرساخت‌های لازم را برای زمین‌های مسکن ملی فراهم آورند.
به عبارت دیگر شرکت آب‌ و فاضلاب موظف است، ایستگاه پمپاژ آب برای اراضی مذکور فراهم آورد یا تدبیر سریع‌تری بیندیشد.
لازم به ذکر است برخی مانع‌تراشی‌ها تنها به طولانی شدن و منتظر ماندن مردم منجر‌ می‌شود که با توجه به وضع بازار، واضح است این اقدام‌ها منطقی نیست. حسین شاکری، رئیس شورای شهر بشرویه گفت: چنانچه شرکت آب و فاضلاب استان بخواهد به کارشکنی خود در زمینه واگذاری اراضی دولتی ادامه بدهد دچار مشکل جدی خواهیم شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه