دستگیری آدم‌ربای فراری با عملیات پلیسی

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد

دستگیری آدم‌ربای فراری با عملیات پلیسی

سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد گفت: فردی که سابقه آدم‌ربایی و تهدید با سلاح گرم را در پرونده‌اش داشت و تحت تعقیب پلیس بود، پس از انجام یک سرقت خشن از سوی پلیس ردزنی و دستگیر شد.


فرمانده انتظامی مشهد در این زمینه افزود: چهاردهم آبان ماه یکی از شهروندان مشهدی با مراجعه به کلانتری رضویه مدعی شد چند ساعت پیش خودرو پراید او به همراه گوشی تلفن و چندین بسته لوازم خریداری شده برای فروشگاه مواد غذایی توسط دو نفر به سرقت رفته است.

سرقت پراید با سر و صورت پوشیده
شاکی همچنین در تشریح تمامی زوایای ماجرا به پلیس گفت: در خیابان حجت(بخش رضویه) داخل خورو پرایدم که کنار خیابان پارک بود، نشسته و مشغول انجام کاری بودم تا پس از آن با خریدهایی که برای سوپرمارکتم انجام داده بودم، محل را ترک کنم که در یک لحظه در عقب و جلو خودرو باز شد و دو نفر با سر و صورت پوشیده داخل خودرو پریده و با تهدید از من خواستند حرکت کنم و به سمت بیابان‌های اطراف شهر مشهد بروم. 
شاکی در ادامه هر چه سارقان می‌گویند اجرا می‌کند؛ چرا که آن‌ها به سلاح سرد مسلح بودند. لحظاتی بعد خودرو متوقف و با تهدیدهای صورت گرفته، لوازم همراه این فرد سرقت می‌شود و در ادامه سارقان خودرو را هم با خود می‌برند.
با توجه به اظهارات شاکی پرونده، تصاویر دوربین‌های مداربسته محل تردد متهمان و دیگر سرنخ‌های موجود، مأموران کلانتری رضویه وارد عمل شده و 48 ساعت بعد رد یکی از این افراد را که ساکن همان حوالی بود، زدند.
هماهنگی‌های قضایی لازم صورت می‌گیرد و متهم دستگیر می‌شود. همزمان با دستگیری نخستین نفر، او محل اختفای همدستش را لو و مکان رها کردن خودرو شاکی را نیز به مأموران نشان داد. با کشف خودرو و لو رفتن هویت نفر دوم مشخصات او از سامانه‌های پلیسی استعلام شد و پاسخ این پیگیری نمایان کرد دومین فرد دارای پرونده آدم‌ربایی و تهدید با سلاح است. از همین رو پرونده‌ای هم در دادسرای ناحیه 4 مشهد برای او مفتوح شد و برهمین اساس تحت تعقیب قرار گرفت.
باجمع‌بندی ماجرا دستور محاصره محل اختفای متهم تحت تعقیب صادر و او در پی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

دستگیری دزد شب‌رو 
همچنین سرهنگ احمد نگهبان در تشریح یک پرونده دیگر گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی از انبارها و باغ‌ویلاها در محدوده «جاده شترک»، «روستای هلالی»، «برزش‌آباد» و «کنار گوشه» موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های میدانی پلیس مشخص شد سارق پس از شناسایی محل‌های بدون تجهیزات ایمنی و نگهبان شبانه با نفوذ به داخل باغ‌ویلاها و کارگاه‌های تولیدی اقدام به سرقت وسایل می‌کرده است.
مأموران پاسگاه انتظامی هلالی با بررسی اظهارات مالباختگان و سرنخ‌های به جامانده در محل سرقت‌ها با هدایت ستوان‌یکم «دهقان»، فرمانده این یگان انتظامی، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.
تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری رصدهای اطلاعاتی به رفت و آمدهای مشکوک فردی سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود، مظنون شده و او را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.
تحقیقات در این زمینه منجر به ردزنی متهم در حال بالا رفتن از دیوار یک کارگاه تولیدی در محدوده جاده شترک و  دستگیری سارق در اقدامی ضربتی پیش از فرار شد.
رئیس پلیس مشهد بیان کرد: متهم 25 ساله که دارای چندین فقره سابقه سرقت است در بازجویی‌های به عمل آمده توسط مأموران پلیس به 20 فقره سرقت از انبارهای کارگاه‌های تولیدی، 15 فقره سرقت از باغ‌ویلا در محدوده روستاهای موصوف و فروش اموال مسروقه به فردی مالخر در محدوده بلوار توس اعتراف کرد.
سرهنگ نگهبان ادامه داد: با اطلاعات بدست آمده از متهم، تیمی از مأموران انتظامی پاسگاه هلالی با هماهنگی لازم قضایی فرد مالخر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد زیادی اموال مسروقه؛ شامل پمپ، کف‌کش، لوازم باغبانی، آهن‌آلات و کابل‌های برق بریده شده کشف کردند. متهم در حالی با دستور قضایی راهی زندان شد که تا به این لحظه به 35فقره انواع سرقت اعتراف کرده است.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه