۴۰۰ زوج خراسان شمالی در صف انتظار فرزندخواندگی

۴۰۰ زوج خراسان شمالی در صف انتظار فرزندخواندگی


​​​​​​​کارشناس مسئول فرزندان تحت مراقبت در خانواده و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی از وجود ۴۰۰ زوج در صف انتظار فرزندخواندگی در این استان خبر داد. معصومه فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد افرادی که در این استان خواستار فرزندخوانده هستند هر روز افزایش پیدا می کند. طی امسال ۱۰ فرزند از بهزیستی به خانواده‌های متقاضی تحویل داده شده است. تحویل دو فرزند دیگر به خانواده‌های متقاضی نیز تأیید شده و در حال پیگیری امور هستیم.
وی ادامه داد: از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ فرزند از بهزیستی خراسان شمالی تحویل خانواده‌های متقاضی شده است. در حال حاضر در بهزیستی استان فرزندی که شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی را داشته باشد، وجود ندارد. وی در خصوص بیشترین گروه سنی کودکان که خانواده‌ها مایل به پذیرش سرپرستی آن‌ها هستند، اظهار کرد: کودکان ۲ تا ۵ سال، کودکانی هستند که زوجین بیشتر مایل به پذیرش سرپرستی آن‌ها هستند.
وی با اشاره به کودکانی که شرایط فرزندخواندگی را دارند، اظهار کرد: شرط اجازه به فرزندخواندگی گرفتن کودکان این است که باید پیشینه خانوادگی از آن کودک وجود نداشته باشد و یا مدت بسیار طولانی والدین کودکان از فرزند خود خبری نگرفته باشند؛ در این صورت دادستان دستور سلب حضانت از کودک را صادر می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه