بایدنوکیو

روزنامه واشنگتن تایمز دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا را فهرست کرد

بایدنوکیو

کمتر از دو روز تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده؛ در این شرایط از یک سو کاهش محبوبیت بایدن و از سوی دیگر، ناتوانی و زوال جسمی او، راه جمهوری‌خواهان را برای پیروزی آسان‌تر کرده است.


​​​​​​​بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند جو بایدن به امید پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات، تقریباً در مورد همه چیز دروغ گفته است . روزنامه واشنگتن تایمز کاریکاتوری از بایدن را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده و در آن از دروغ‌های بایدن سخن گفته است. شاید بتوان دروغی دیگر به این مطلب افزود: رئیس‌ جمهوری آمریکا در کارزاری انتخاباتی در ایالت کالیفرنیا گفته: «نگران نباشید؛ ما ایران را آزاد می‌کنیم». البته دروغ «آزادی ایران توسط آمریکا» بلافاصله توسط جان کربی، اصلاح می‌شود: «آنچه در پیام او بود، همبستگی آمریکا با معترضان در ایران بود».
اما دروغ‌های منتشر شده در واشنگتن تایمز چه بود؟
در کاریکاتور معروف «بایدنوکیو» 10محور اصلی برای دروغ رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده به چشم می‌خورد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: یک؛ زمانی که کارم را شروع کردم واکسنی وجود نداشت؛ یورونیوز در آغاز کرونا اعلام کرد دولت ترامپ برای توسعه و تولید چهار واکسن کووید۱۹ کمک مالی کرده و براساس برنامه‌ تا پایان سال۲۰۲۱ میزان ۳۰۰میلیون دز واکسن تولید خواهد شد. دوم و سوم؛ اقتصاد ما بسیار قوی است و تورم گذرا خواهد بود، این در حالی است که تورم در زمان بایدن به بالاترین حد خود در ۴۰سال اخیر یعنی 9.1درصد رسیده و تاکنون ادامه داشته است.  چهارم؛ بایدن: من هرگز به مهاجران نگفتم به آمریکا بیایند. بایدن روز سوم می، گفت برای سال ۲۰۲۱ اجازه خواهد داد ۶۲هزارو500 نفر از کسانی که درخواست پناهندگی داده‌اند وارد آمریکا شوند. افزایش کم‌سابقه تعداد پناهجویان علاوه بر جمهوری‌خواهان بخش قابل توجهی از دموکرات‌ها را هم ناراضی کرده است. پنجم؛ من هرگز به پسرم درباره تجارتش چیزی نگفتم. هانتر، پسر دوم بایدن هنگامی که پدرش مسئولیت روابط ایالات متحده و اوکراین در دولت اوباما را بر عهده داشت عضو هیئت مدیره بوریسما -یک شرکت اوکراینی خصوصی فعال در بخش انرژی- بود.
ششم؛ قیمت بالای گاز تقصیر پوتین است. آمریکا تولیدکننده شماره یک گاز طبیعی در جهان است و باوجود نقش روسیه در افزایش قیمت گاز، باید گفت اقدامات جو بایدن در محدود کردن تولید سوخت فسیلی سبب جهش شدید قیمت گاز شده  است.

خبرنگار: زینب اصغریان 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه