بذل و بخشش وزیر ورزش از جیب ورشکسته‌ها

سجادی با کدام بندقانونی به استقلال تخفیف داد؟

بذل و بخشش وزیر ورزش از جیب ورشکسته‌ها

روزی که مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال خواستار واگذاری امتیاز بهره‌برداری تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر به باشگاه‎ها شد، مدیران فدراسیون و سازمان لیگ به‌شدت با این موضوع مخالفت کردند تا یکی از منابع درآمدی خود در حوزه فوتبال را حفظ کنند، اما اصرار بیش از اندازه و جدال استقلال و فدراسیون فوتبال سبب شد وزیر ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال دستور دهد این اتفاق رخ دهد و امتیاز بهره‌برداری از تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی استقلال به باشگاه‌های متقاضی واگذار شود.


از آن روز تا به امروز زمان زیادی نمی‌گذرد اما بد قولی‌ها و نبود شفافیت مالی در این پروسه سبب خلق یک پرونده حقوقی میان باشگاه استقلال و سازمان لیگ شد تا آن‌ها به واسطه اجرایی نشدن تعهدات باشگاه استقلال نسبت به بازپس‌گیری این امتیاز وارد عمل شوند، البته با این تفاوت که حالا استقلال به گفته مسئول حقوقی سازمان لیگ حدود 90 میلیارد تومان بابت درآمدزایی از حوزه تبلیغات محیطی به سازمان لیگ بدهکار است!
بلافاصله پس از رونمایی از این بدهی سنگین در شرایطی که بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال به ویژه هواداران استقلال منتظر ارائه توضیحات قانع‌کننده از سوی مدیرعامل این تیم بودند، هیئت مدیره این باشگاه تصمیم به برکناری آجورلو گرفت تا به شکل ناباورانه‌ای مدیرعامل استقلال از کار برکنار شود.
پس از این برکناری خبرنگاران رسانه‌های گروهی از اعضای هیئت مدیره استقلال موضوع مسائل مالی و نبود شفافیت در حوزه پولی و ارزی باشگاه و موضوع بدهی 90 میلیاردی به سازمان لیگ را پرس و جو کردند تا متوجه اصل ماجرا شوند، اما حجت کریمی در این خصوص منکر همه چیز شد و در اظهارنظری عجیب ادعا کرد اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد. 
همزمان منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال نیز این مسئله را تأیید کرد اما به هواداران استقلال وعده داد بدون جار و جنجال به دنبال حل مشکل هستیم تا بتوانیم موضوع را به خوبی مدیریت کنیم. با طرح این مسائل یک سؤال بزرگ برای افکارعمومی به وجود آمد که سرانجام این پرونده چه خواهد شد؟ چون استقلال فارغ از این بدهی سنگین درگیر 13 پرونده حقوقی دیگر نیز بود.
در شرایطی که ابهامات فراوانی درباره این موضوع در محافل فوتبالی وجود داشت، حجت کریمی عضو هیئت مدیره استقلال در اظهارنظری جنجالی مدعی شد پرونده شکایت سازمان لیگ از استقلال با دستور وزیر رفع و رجوع شده و قرار است یک سوم بدهی مذکور پرداخت شود تا مشکل خاتمه یابد!
برای بسیاری از کارشناسان و منتقدان این پرسش مطرح است که وزیر ورزش و جوانان چگونه و بر اساس کدام بند قانونی می تواند چنین دستوری صادر کند، در حالی که این پول سهم تمام باشگاه‌های لیگ برتری است و یک فرد نمی تواند با دستور و تأکید درباره آن تصمیم‌گیری کند.
از طرفی اگر خبر این اتفاقات به گوش فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد، دستاویز جدیدی برای تحت فشار قرار دادن فوتبال ایران و نظام باشگاه‌داری خواهد بود؟ مطمئناً رفتار امروز وزیر ورزش و جوانان می‌تواند بهانه‌ای مطلوب برای منتقدان وی در مجلس شورای اسلامی باشد تا بار دیگر نام او زیر سایه استیضاح قرار گیرد!

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه