«هتل» اصلی‌ترین حریف ایران در جام جهانی!

نه آمریکا نه انگلیس

«هتل» اصلی‌ترین حریف ایران در جام جهانی!

هتل محل اقامت یک کشور در بازی‌های جام جهانی، یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل در موفقیت آن تیم در طول مسابقات است و با نگاه به شرایط هتل محل اقامت تیم ایران می‌توان گفت در این زمینه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.


درست است که هتل الریان شهر دوحه از لحاظ امکانات، هتل لوکسی محسوب می شود، اما مسئولان تدارکات تیم ملی باید به این نکته توجه می‌کردند که لوکس بودن و امکانات رفاهی یک هتل، تنها یکی از چند مورد حائز اهمیت برای انتخاب هتل است.
هتل الریان که زیرمجموعه هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون است، در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و فقط یک سال بعد مورد بازسازی قرار گرفت. هما‌ن‌طور که اشاره شد این هتل از لحاظ امکانات رفاهی و لوکس چیزی کم ندارد، اما این امکانات بیشتر برای گردشگران خارجی دوحه می تواند جذاب باشد تا برای یک تیم ملی فوتبال که قصد حضور در مسابقاتی به بزرگی جام جهانی را دارد و باید مباحث استراتژیک دیگری را مورد توجه قرار دهد. مسابقات جام جهانی سیلی از گردشگران خارجی را به این هتل سرازیر خواهد کرد، افرادی از کشورهای مختلف جهان با رفتارها و فرهنگ‌های مختلف که امان بازیکنان تیم ملی را از لحاظ آرامش و تمرکز خواهند بُرید.
به گزارش قدس آنلاین شرایط سیاسی کشور در زمان حال را نیز به مکان قرارگیری هتل اضافه کنید. این هتل بهترین مکان برای کسانی خواهد بود که فقط برای پیشبرد مسائل سیاسی به قطر خواهند آمد و بهترین مکان توریستی شهر این فرصت را به آن ها برای پیشبرد بهتر برنامه‌هایشان خواهد داد؛ کسانی که از اصلی‌ترین مخالفان حضور ایران در جام جهانی هستند و اعتقاد داشتند ایران باید از این مسابقات کنار گذاشته شود، با هر حرکت بازیکنان و کادرفنی تیم ملی آن‌ها را احاطه خواهند کرد و قطعاً با شعارها و پلاکاردهای خود، مردم پرجمعیت دیگر کشورهای حاضر در آن منطقه را نیز با خود همراه کرده و حاشیه های عجیبی برای تیم ملی خواهند ساخت.
اگر کسی با خود فکر کند که این حاشیه‌ها را می‌توان نادیده گرفت و جایی پخش نخواهد شد، سخت در اشتباه است؛ چون یک تیم قدرتمند از شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی از همین حالا اتاق‌های خود را در هتل محل اقامت تیم ملی رزرو کرده‌اند و کوچک‌ترین صحنه ای را از دست نخواهند داد. 
از طرف دیگر زمین‌های تمرین باشگاه الریان در مکانی واقع شده که چندین برج بلند آن را احاطه کرده است و اشراف فوق العاده از آن‌ها به این زمین تمرین وجود دارد. هر جلسه تمرین تیم ملی فوتبال ایران به راحتی می تواند به یک سیانس سینما برای کسی تبدیل شود که فقط کافی است از یکی از اتاق های این برج های اطراف دوربین به دست گرفته و در حالی که ذرت بو داده خود را در ظرف کنار دستش قرار داده است، با خیال راحت نشسته و به ضبط تمامی حرکات، برنامه ها و تاکتیک‌های کارلوس کی‌روش بپردازد. شاید برنامه آماده سازی ضعیف تیم ملی، ما را برای عملکرد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسیار نگران کرده بود، اما بی فکری مسئولان برای اسکان تیم ملی در دوحه نشان داد همیشه می توان شرایط را به بدتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد تبدیل کرد.

​​​​​​​خبرنگار: امیرمحمد سلطانپور

برچسب ها :
ارسال دیدگاه