مجلس و هیئت عالی نظارت مجمع بیشتر تعامل کنند

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار قدس:

مجلس و هیئت عالی نظارت مجمع بیشتر تعامل کنند

سخنگوی ‌شورای‌ نگهبان روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره رفت ‌و آمد مکرر طرح شفافیت آرا بین مجلس و این شورا و ابهام درباره رفع نشدن ایرادهای هیئت عالی نظارت مجمع بر این طرح، اظهار کرد: این اختلاف با مجمع نیست، بلکه با هیئت عالی نظارت مجمع است که جمعی از اعضای مجمع عضو آن هستند. 


​​​​​​​هادی طحان خاطرنشان کرد: این مصوبه هنوز به مرحله اظهارنظر کل مجمع نرسیده است؛ موضوع اختلاف هم نیست و اگر همراهی و تعامل بیشتری بین مجلس و هیئت مذکور وجود داشته باشد، در همین مرحله مشکل حل خواهد شد در غیر این صورت هم بن‌بستی در قانون اساسی ما نیست و این مصوبه به مجمع می‌رود و در آنجا درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌شود. وی همچنین از تأیید مصوبه افزایش و ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری خبر داد. اتفاقی که راه را برای اعمال این ترمیم حقوق از اول مهرماه باز خواهد کرد. سخنگوی ‌شورای‌ نگهبان تشریح کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان موردبحث قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. به گفته او این مصوبه علاوه بر کارمندان و بازنشستگان احکامی هم در مورد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، جانبازان و ایثارگران، قضات و اعضای هیئت‌علمی دارد. سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه این شورا تفسیری بر اصل 27 قانون اساسی در خصوص آزادی تجمعات و شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباید ارائه داد ؟ گفت: ابهامی دراین‌باره وجود ندارد ولی اگر ابهامی باشد، راه تفسیر باز است و اگر چنین درخواستی به ما برسد آن را بررسی و اعلام نظر می‌کنیم. 
طحان نظیف در واکنش به ادعای برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در مناظره‌های تلویزیونی در مورد حذف شدنشان به دست شورای نگهبان و تأثیر آن بر وقوع اغتشاشات اخیر و به خشونت کشیده شدن آن به دلیل نبود فضای نقد و تبادل آرا هم بابیان اینکه در کشور ما در دوره‌های مختلف گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مجلس و دولت و قدرت اجرایی را از دست یکدیگر خارج کرده و تحویل گرفته‌اند، تأکید کرد: شورای نگهبان همواره به مرّ قانون عمل کرد و هر فرد و نهاد و جریانی باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه