استاندارد دوگانه غرب درباره تروریسم و حقوق بشر

قدس بی‌تفاوتی غربی‌ها را بررسی می‌کند

استاندارد دوگانه غرب درباره تروریسم و حقوق بشر

دکتر علیرضا تقوی‌نیا کارشناس مسائل سیاسی امنیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تناقض رفتار غربی‌ها در برخورد با اتفاقات تروریستی شیراز و بی توجهی آن‌ها نسبت به پایمال شدن حقوق ملت ایران به دلیل حملات تروریستی، رفتار رسانه‌های غربی و دولتمردان این کشورها را رقت‌انگیز و برآمده از استانداردهای دوگانه در سیاست‌گذاری بین‌المللی آن‌ها دانست.


​​​​​​​تقوی‌نیا بااشاره به اینکه غربی‌ها همواره تروریسم را به دو بخش خوب و بد تقسیم می‌کنند، گفت: از خصیصه‌های استاندارد دوگانه غربی‌ها، ساخت و پرداخت تروریسم است و داعش، مادامی که مزاحم منافع غرب نباشد و تضمین کننده خواسته‌های آن‌ها مثل قاچاق سوخت و تخریب منطقه‌ای بشود، در دسته بندی خوب است، اما وقتی خطر تروریسم تکفیری به قلب اروپا کشیده می‌شود، آن‌ها دست به ائتلاف‌سازی می‌زنند. این کارشناس مسائل امنیتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در عراق مشوق حرکت داعش بودند گفت: اعضای ناتو در طول دوران بحران تروریسم در سوریه و عراق از آن به عنوان عامل تأمین منافعشان استفاده می‌کردند. 
به عنوان مثال ترکیه با تجهیز داعش و کمک به تکفیری‌ها برای فروش نفت قاچاق سوریه، همچنین آمریکایی‌ها با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از آن‌ها اثبات کردند داعش بخشی از پروژه غرب است.

ایران سوریه نخواهد شد 
  تقوی‌نیا خواستگاه تفکر تکفیری‌ها را ریاض دانست که با چند واسطه برای آمریکایی‌ها نقش‌آفرینی می‌کند و در حال حاضر با ائتلاف‌سازی با رژیم صهیونیستی به دنبال سوریه‌سازی از ایران هستند. وی با بیان اینکه ایران هرگز سوریه نخواهد شد، تاریخ، فرهنگ و زبان فارسی را عناصر ملی قوام بخش استقلال و وحدت ملی ایران دانست و با تأکید بر اینکه دین اسلام اصلی ترین عنصر وحدت در جامعه ایران است، انگیزه‌های ناب انقلاب اسلامی را به عنوان پل اتصال همه اقوام ایران برای مبارزه با هرگونه تروریسم تجزیه طلب عنوان کرد.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه