معطل رفع تحریم‌ها نشدیم

مدیر عامل شرکت خمیر مایه رضوی:

معطل رفع تحریم‌ها نشدیم

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه ۳هزار تنی ظرفیت تولید خمیرمایه اظهار کرد: امروز تلاش و زحمات کارکنان این شرکت با اتکا به تخصص و دانش داخلی به ثمر رسید و شاهد افتتاح فاز نخست آن هستیم.


محمدصادق مروارید با بیان اینکه طرح افزایش ۳ هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی از سالیان گذشته در دستور کار این مجموعه قرار داشت، گفت: این موضوع به واسطه تحریم‌ها تا حدودی به تعویق افتاد؛ چراکه باید یا معطل رفع تحریم‌ها می‌شدیم یا بدون توجه به تحریم‌ها این طرح را که جزو صنایع پیشرفته محسوب می‌شود با اتکا به تخصص جوانان و دانش داخلی انجام می‌دادیم.
مروارید ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تأکید تولیت آستان قدس رضوی و حس خودباوری که در سال‌های اخیر در کشور ایجاد شده، طرح افزایش ۳هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی از آبان سال ۱۳۹۹ آغاز شد که فاز نخست آن امروز با افزایش ظرفیت هزار و ۵۰۰ تنی به بهره‌برداری رسید.

ساخت دستگاه پیشرفته وارداتی در کشور
مروارید با اشاره به طراحی و تولید دستگاه فرمانتور ۲۵۰ هزار لیتری برای نخستین بار در کشور گفت: این دستگاه با وجود پیچیدگی فرایندهای خطوط تولید که تاکنون توسط شرکت‌های اروپایی نظیر آلمان و اتریش ساخته می‌شده، با استفاده از توان داخلی ساخته شده است.
وی ادامه داد: حتی در بخش‌هایی از ماشین‌آلات و تجهیزاتی که به دلیل کمبود زمان امکان ساخت در داخل کشور وجود نداشت، توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

توسعه بازار صادراتی
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی افزود: صنعت غذا با توجه به اهمیتی که در تولید نان و محصولات تخمیری سالم در دنیا دارد، مورد تقاضای بازارهای داخلی و خارجی به ویژه کشورهای همسایه است که امکان تولید این محصول را ندارند.
وی ادامه داد: این شرکت به واسطه شهرت در حسن کیفیت محصولات خود، با حجم بالای تقاضا روبه‌رو است که با افزایش ظرفیت تولید کارخانه، علاوه بر تأمین نیاز داخل و صادرات فعلی به ۱۰ کشور، می‌توانیم گام‌های محکم‌تری را برای توسعه بازارهای صادراتی برداریم.
مروارید همچنین با اشاره به فاز آینده این طرح اظهار کرد: تا ۲۰ ماه آینده و با بهره‌برداری از فاز دوم، ظرفیت تولید خمیرمایه رضوی به ۹ هزار تن افزایش می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه