میزبانی از «چشمه خورشید»

برگزاری نمایشگاه در نگارخانه موزه رضوی

میزبانی از «چشمه خورشید»

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی نستعلیق علی سلیمی، هنرمند جوان مشهدی با عنوان «چشمه خورشید» در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی افتتاح شد. 


علی سلیمی در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه «چشمه خورشید» در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی و همزمان با ایام بزرگداشت حافظ شیرازی با نمایش بیش از 40 اثر به خط نستعلیق با مضامین ادبی به ویژه شعرهای حافظ برپا شده است. 
وی با اشاره به اینکه بیشتر آثار نمایشگاه به قلم دو دانگ و دو میل کتابت شده است، ادامه داد: همچنین اغلب آثار در قالب چلیپا، سطرنویسی و سیاه‌مشق و تعداد اندکی از آن‌ها نیز در قالب جلی‌نویسی نگاشته شده است. 
این هنرمند جوان گفت: بیشتر تابلوهای این نمایشگاه در قالب مشق آثار خوشنویسان معاصر؛ از عمادالکتاب در 100سال اخیر تا شاگردان وی همچون مرحوم علی‌اکبر کاوه، استاد حسین میرخانی، استاد حسن میرخانی و همچنین نظیره‌نویسی از آثار استاد کیخسرو خروش، در بازه زمانی 1399 تا 1401 خلق شده است. 
وی با بیان اینکه در گذشته آثارش را در نمایشگاه‌های متعدد گروهی از جمله «حافظ مهر» و «مشاهیر ایران» در معرض دید عموم گذاشته است، افزود: مایه افتخارم است که نخستین نمایشگاه انفرادی‌ام در نگارخانه موزه حرم مطهر امام هشتم(ع) برپا شده است. 
نمایشگاه خوشنویسی چشمه خورشید تا پنجشنبه 28 مهر 1401 از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه