تأکید معاون استاندار بر اتمام سریع‌تر جاده مرزی ماهیرود

تأکید معاون استاندار بر اتمام سریع‌تر جاده مرزی ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر سرعت بخشیدن به روند تزریق نقدینگی جهت ساخت جاده مرزی ماهیرود به ولایت فراه افغانستان تأکید کرد و گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور برای وزارت امور خارجه در این خصوص الزام و تکلیف قانونی وجود دارد.


به گزارش تسنیم، جواد اشرفی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه اتمام این جاده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: هم‌افزایی مثبت بین‌دستگاهی بین گمرکات و مرزبانی در راستای تسهیلگری امور باید در این مجموعه تداوم یابد.
وی با اشاره به اینکه برخی از محصولات تولید  افغانستان جهت فراوری و بسته‌بندی به برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل و سپس  وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: درخصوص اصلاح این روند، جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی برگزار و مقرر شد پیشنهاد خراسان جنوبی در زمینه استقرار نماینده و انجام قرنطینه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی شده و مجوز این مهم هر چه سریع‌تر صادر شود.
وی با تأکید بر اینکه تجهیزات ایکس ری آماده نصب است، گفت: این پروژه پس از راه‌اندازی برق سه فاز مورد نظر و طی شدن مراحل لازم، در آینده‌ای نزدیک با حضور استاندار به بهره‌برداری خواهد رسید.
اشرفی تأکید کرد: پروژه نیمه‌تمام ساختمان آزمایشگاه مرز باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و در ادامه نیز اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان آن را تجهیز کند.
اشرفی ادامه داد: اداره کل گمرک باید در راستای بعد نظارتی خود، ارقام مصوب نظیر هزینه باسکول و غیره را کنترل کرده  و  مانع دریافت اعداد و ارقام غیرقانونی شود.
وی تأکید کرد: فرمانداری، بخشداری، شرکت تعاونی مرزداران و غیره نسبت به حل و فصل موارد مختلف در مرز اقدام کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه