«لبیک یا حسین(ع) » اجابت دعوت سیدالشهدا (ع) در عاشوراست

آیت‌الله علم الهدی:

«لبیک یا حسین(ع) » اجابت دعوت سیدالشهدا (ع) در عاشوراست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با امام حسین(ع) بودن در دنیا و عرصه زندگی هزینه دارد و هزینه آن این است که فرد زندگی دنیایی را در راه زندگی انسانی بدهد.


آیت‌ الله  سید احمد علم‌الهدی در اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین(ع)» که در شهرک شهید رجایی برگزار شد، به تفسیر «لبیک یا حسین» پرداخت و بیان کرد: این جمله که به عنوان یک شعار در همه موارد چون مراسم ارادت و ابراز عشق به امام حسین(ع) و موارد حماسی برجسته انقلابی به آن متوسل می‌شویم، اگر به معنای آن توجه کردیم و با معرفت کامل گفتیم، این شعار، جمله ارزشمندی است که بر زبان ما جاری شده و اگر فقط لقلقه زبان باشد، نه تنها شعار ارزشی نیست بلکه توهین به ساحت امام حسین(ع) است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شعار «لبیک یا حسین» به معنای اجابت دعوت سیدالشهدا(ع) است. تمام زنده بودن و حیات عاشورا همین دعوت است که از هزار و 400 سال گذشته تا به امروز به گوش ما رسیده و ما نیز این دعوت را اجابت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: این دعوت تا به امروز ادامه دارد و ندای امام حسین(ع) بلند است که ای محرمی‌ها، عزادارها و سینه‌زن‌ها هر کدام حاضرید تمام وجود خود را در راه ما بدهید، بیایید و اگر حاضر نیستید، از ما جدا شوید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه