عطر «گلاب اشک»

نمایشگاه آثار خوشنویسی عاشورایی برپا شد

عطر «گلاب اشک»


نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی‌اکبر رضوانی با عنوان «گلاب اشک» به مناسبت ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت. 
علی‌اکبر رضوانی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با معرفی کارنامه هنری 30ساله خود، متون خطاطی شده در این نمایشگاه را به مناسبت روز بزرگداشت شاعر مرثیه‌سرای سده 10 هجری قمری، كمال‌الدین علی محتشم كاشانی، منتخبی از اشعار وی عنوان کرد که محتوایی چون دلاوری‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع)، علی‌اکبر(ع) و علی‌اصغر(ع) را در بردارد.
در این نمایشگاه 48 اثر از این هنرمند در قالب خط شکسته نستعلیق به نمایش گذاشته شده که توسط فاطمه رضوانی هنرمند تذهیب‌کار نیز به هنر تذهیب آراسته شده است. 
از آثار هنر خوشنویسی استاد علی‌اکبر رضوانی تاکنون چهار نمایشگاه با محوریت محرم، عاشورا و اربعین در نگارخانه موزه مرکزی به نمایش درآمده است.
این هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی متعددی در عرصه ملی و بین‌المللی شرکت داشته و آثار وی تاکنون در 32 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور به نمایش درآمده است.
نمایشگاه آثار خوشنویسی شكسته نستعلیق استاد علی‌اكبر رضوانی در محل نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن كوثر از 8 الی 20 مرداد ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه