از حسین(ع) بخوانیم

همزمان با ماه محرم و صفر پویش مطالعاتی برگزار می‌شود

از حسین(ع) بخوانیم

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» همزمان با ماه‌های محرم و صفر خبر داد.


​​​​​​​ حسین سعیدی گفت: با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های خوب، فاخر و متقن درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، انتشارات به‌نشر طرحی متفاوت در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‎کند. در این طرح هشت کتاب برای گروه‎های سنی مختلف از بین آثار پرتعدادی که به‌نشر در این موضوع دارد، توسط کارشناسان انتخاب و معرفی شده است. مطالعه هر یک از این آثار به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می‎کند تا نسبت به شخصیت سید و سالار شهیدان و سایر شخصیت‎های حاضر در عاشورا و نیز نسبت به اصل این قیام و تبیین آن، شناخت و معرفت خوبی پیدا کنند. وی ادامه داد: «یک دختر بی‎گوشواره» و «بچه‌های عاشورا» ویژه کودکان؛ «داعشی و عاشقی» و «گوشه ششم عاشقی» ویژه نوجوانان؛ «عقیله»، «مسلم‎بن‎عقیل شهید جاوید»، «قصه‌های روضه» و «شهادت‌نامه امام حسین(ع) و شهیدان کربلا» ویژه بزرگسالان؛ هشت عنوان منبع پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» هستند. سعیدی خاطرنشان کرد: با هدف ارج‌گزاری به افرادی که در این پویش مشارکت می‎کنند، یک جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و پنج جایزه نقدی یک میلیون تومانی برای این پویش در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان و مخاطبان تنها با تهیه یکی از این هشت عنوان و ارسال کد انحصاری داخل کتاب به سامانه پیامکی 30003209 در پویش شرکت کرده و در قرعه‌کشی حضور خواهند داشت.
منابع این پویش علاوه بر کتاب‌فروشی‎های آستان قدس رضوی در سایر کتاب‌فروشی‎های معتبر سراسر کشور عرضه خواهد شد، همچنین تهیه این منابع و مطالعه بروشور معرفی این هشت کتاب از درگاه اینترنتی Behnashr.com  و سایر راه‌های ارتباطی به‌نشر نیز امکان‌پذیر است.
مدیرعامل به‌نشر همچنین یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، خوانش، تبلیغات محیطی و ترویج و معرفی آثار در فضای مجازی از دیگر بخش‎های پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم...» خواهد بود و بخش ویژه فضای مجازی با هدف ترویج و معرفی هر چه بهتر این کتاب‎ها با هشتگ #از حسین بخوانیم به ایجاد موج فرهنگی در فضای مجازی می‌پردازد.  
سعیدی در خصوص دو پویش گذشته انتشارات به‌نشر نیز گفت: قرعه‌کشی پویش «آبی‌ها» برگزار و برگزیدگان مشخص و پرداخت جوایز آنان در نخستین فرصت انجام می‎شود و قرعه‌کشی پویش مطالعاتی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» نیز به زودی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه