۵ گور تاریخی در آستارا کشف شد

۵ گور تاریخی در آستارا کشف شد

گیلان  

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گیلان از شناسایی پنج گورستان و یک آبشار تاریخی در محور گردشگری کوته‌کومه به لاتون در آستارا خبر داد.


ولی جهانی افزود: این شناسایی در بازدید میدانی از منطقه یادشده و مسیر دسترسی به آبشار لاتون که دارای لقب بلندترین آبشار ایران است، انجام شده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان افزود: با توجه به مسافت قرارگیری گورستان‌ها از روستا احتمال می‌رود این گورستان‌ها مربوط به دوران اسلامی باشند؛ اما اعلام نظر قطعی در این خصوص نیازمند انجام فعالیت‌های تخصصی باستان‌شناسی در منطقه است.
جهانی در ادامه  تصریح کرد: با توجه به وجود این گورستان‌ها احتمال می‌رود در گذشته روستاهای اطراف این منطقه دارای جمعیت بیشتری بودند. 
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان با اشاره به جذابیت‌های طبیعی و تاریخی مسیر لوندویل به آبگرم روستای کوته‌کومه برای تبدیل‌ شدن به یکی از مسیرهای جذب گردشگران داخلی و خارجی افزود: وجود چشمه‌های آبگرم در روستای کوته‌کومه، آبشارها، رودخانه‌ها و جنگل‌های بکر از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد این منطقه به شمار می‌رود. نیاز است با برنامه‌ریزی‌های تخصصی در حوزه گردشگری دوستدار محیط‌ زیست به منظور توسعه زیرساخت‌های لازم در این منطقه اقدامات لازم انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه