کرونا رنگ کرمان را تغییر داد

به دلیل بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی

کرونا رنگ کرمان را تغییر داد

کرمان

 توقف اطلاع‌رسانی روزانه، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری تجمعات، رنگ قرمز را به نقشه کرونایی کرمان بازگرداند.


کافی است به سطح شهر کرمان گذری داشته باشید. خیابان‌های مملو از جمعیت کرمان هنوز هم شاهد مردمی هستند که بدون ماسک در مغازه‌های پُرجمعیت در حال عبور و مرورند.
برگزاری جشنواره‌های مختلف در دستور کار است و به هر کدام گذر کنید، از غرفه‌دار تا بازدیدکننده و گاه مسئولان محلی اعتقادی به زدن ماسک ندارند.
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به کلی فراموش شده و تنها مکان‌هایی که استفاده از ماسک اجباری است، بیمارستان‌ها و برخی از مراکز درمانی‌اند. 
برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه‌ها نیز در حالی انجام شد که حتی برخی مراقبان از ماسک استفاده نمی‌کردند و تعداد زیادی از دانشجویان نیز ماسک بر چهره نداشتند.
مسافران در گوشه و کنار شهر حضور دارند و جشن‌های عروسی و… بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود. نه نظارتی صورت می‌گیرد و نه مردم دیگر حساسیت‌های لازم را دارند. در حالی که استفاده از ماسک، کم هزینه؛ اما پر بهره‌ترین راه برای مقابله با کروناست.
هر چند طی روزهای اخیر شاهد افزایش روند ابتلا به کرونا در استان‌های مختلف کشور هستیم؛ اما تنها چهار شهرستان در کشور هم اکنون در وضعیت قرمزند که سهم کرمان دو شهرستان است! ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند که سهم استان کرمان چهار شهرستان است و از ۱۴۲ شهرستان زرد کرونایی کشور نیز کرمان سهم ۱۱ تایی را به خود اختصاص داده است و رنگ آبی نیز در کرمان کمرنگ‌تر از قبل شده است.
متأسفانه همزمان با افزایش آمار کرونا تجمعات مختلف در حال برپایی است و کرمان شلوغ‌تر از همیشه شده است.
استفاده نکردن از ماسک حتی به مدیران استان نیز سرایت کرده و این توهم در بین مردم افزایش یافته که کرونا تمام شده است. 

افزایش ابتلا به کرونا چشمگیر است
هر چند با تزریق واکسن وضعیت شیوع کرونا در چند ماه اخیر کنترل شد؛ اما سهل‌انگاری و ساده‌اندیشی در خصوص مهار این بیماری آمارهای ابتلا را صعودی کرده است و روند افزایشی ابتلا در بخش سرپایی و بستری در کرمان ادامه دارد.
با وجود تأکید مسئولان به تزریق دُز یادآور کرونا وقتی به مراکز واکسیناسیون در کرمان که حالا ساعات کاری آن‌ها محدودتر از گذشته شده، مراجعه کنید خبری از تزریق دُز یادآور نیست و فقط به افراد بالای ۷۰سال واکسن یادآور تزریق می‌شود.
این در حالی است که طبق گفته مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقویت ایمنی بدن و تزریق واکسن می‌تواند منجر به مهار موج احتمالی کرونا شود.
سعید صحبتی در این خصوص می‌گوید: از مردم می‌خواهیم برای تکمیل روند واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: نیمی از افراد واجد شرایط در استان کرمان دُز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل نیز تأکید ما روی تکمیل واکسن است.
صحبتی ادامه داد: ۲۵۰ نفر در استان کرمان هنوز هیچ دُز واکسنی را دریافت نکرده‌اند و به همین تعداد جمعیت هم فقط یک دُز تزریق کرده‌اند.

اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا الزامی است
رحمان جلالی؛ معاون استاندار کرمان نیز در همین راستا با تأکید بر رعایت نکات بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان تأکید کرده و از مردم خواسته است ضمن استفاده از ماسک، نسبت به تزریق واکسن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.
وی رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را برای همه دستگاه‌ها ضروری دانسته و خواستار نظارت در این زمینه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه