۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

۶۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

مازندران  

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: ۶۰هزار دانشجوی عراقی با توجه به توسعه و تقویت روابط دو جانبه علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.


امجد حمید المظفر در نشست انعقاد تفاهم‌نامه سفارت عراق در ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و دانشجویی در ساری افزود: بسیاری از دانشگاه‌های ایران در شاخص‌های بین‌المللی جزو برترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند که به طور حتم با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف، عراق از این ظرفیت‌های علمی بهره خواهد برد.
وی خاطر نشان کرد: به طور حتم انعقاد تفاهم‌نامه بین سفارت عراق در ایران با دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تنها معطوف به حضور دانشجویان عراقی در مازندران نخواهد بود بلکه خواستار برقراری ارتباط تنگاتنگ آموزشی، درمانی و پژوهشی با نخبگان دانشگاهی این استان هستیم.
حمید المظفر با بیان اینکه در کنار تحصیل دانشجویان در دانشکده‌های پزشکی مازندران، خواستار ارائه آموزش زبان فارسی در کنار آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان عراقی هستیم، گفت: مردم مازندران بسیار میهمان‌نواز هستند و بسیار خوشحال خواهیم شد که در کنار بهره‌گیری از تجربیات علمی و پژوهشی، همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی عراق با ایران با اولویت مازندران عمق بیشتری یابد.
وی افزود: در این تفاهم‌نامه همچنین بر ارتباط دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه‌های کشور عراق برای توسعه فعالیت‌های آموزشی تأکید شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه