بازگشت «سردار بی‌سر»

پیکر شهیدان مدافع حرم عبدالله اسکندری و چهار همرزمش امروز عصر در حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود

بازگشت «سردار بی‌سر»

سردار بی‌سر و همرزمان شهیدش پس از هشت سال به خانه برمی‌گردند. روز گذشته سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از شناسایی و تأیید هویت پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم محور خان‌طومان از استان‌های مازندران، فارس و البرز در عملیات تفحص خبر داد.


​​​​​​​در بین این شهدا پیکر سردار عبدالله اسکندری هم دیده می‌شود. نخستین مدافع حرمی که داعش سر او را مانند امام حسین(ع) به نیزه کرد. روز گذشته با حضور سردار غیب‌پرور فرمانده قرارگاه امام علی (ع) و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، به خانواده شهید اسکندری اعلام شد پیکر پاک این شهید پیدا شده و به زودی به شهر و زادگاهش منتقل خواهد شد. 
سردار شهید عبدالله اسکندری در سال ۱۳۳۷ در قصرالدشت شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه شد. این شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. 
در بین بروبچه‌های بازنشسته سپاه یک ضرب‌المثل معروف هست؛ «ما از سپاه بازنشسته شده‌ایم نه از پاسداری». سردار اسکندری هم به این ضرب‌المثل پایبند ماند. او پس از بازنشستگی به سوریه رفت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در نخستین روز‌های خرداد 1393 در حلب به شهادت رسید.
بنا بر اطلاعیه سپاه در کنار سردار اسکندری، پیکر سردار شهید رحیم کابلی، شهید والامقام مصطفی تاش موسی، شهید والامقام محمد امین کریمیان و شهید والامقام عباس آسمیه هم از از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و 
به میهن بازگشتند.

طواف خورشید
پیکرهای مطهر این شهدای والامقام برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) امروز عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از آن برای تشییع و خاکسپاری به زادگاه خویش رهسپار خواهند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه