«توقف ناپذیر» در شکستن رکوردها

کولاک طارمی برای قهرمانی پورتو

«توقف ناپذیر» در شکستن رکوردها

مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در دیدار سوپرکاپ پرتغال خوش درخشید و با زدن دو گل تأثیر زیادی در قهرمانی تیمش داشت.


دیدار سوپرکاپ فوتبال پرتغال بامداد دیروز با دیدار تیم‌های پورتو و توندلا برگزار شد و طی آن تیم پورتو با درخشش مهاجم ایرانی خود به برتری ۳ بر صفر رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.مهدی طارمی که بهترین روزهای فوتبال خود را سپری می‌کند در این دیدار دو گل از گل‌های تیمش را به ثمر رساند و در یکی دیگر از گل‌ها هم تأثیرگذار بود.به دنبال درخشش مهدی طارمی در این دیدار باشگاه پورتو با خطاب قرار دادن او به عنوان «توقف ناپذیر» به تمجید از عملکرد این مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.
سایت این باشگاه در مورد عملکرد فوق‌العاده طارمی در دیدار سوپرکاپ نوشت: «باید به او تعظیم کرد.» درخشش طارمی بعد از یک هفته سخت بود. ستاره تیم ملی کشورمان با یکی از رسانه‌های داخلی صحبت کرد و درباره آینده اش جمله‌ای جنجالی گفت که در رسانه های پرتغال سوء تعبیر شد. طارمی در این مصاحبه اعلام کرد: اگر من به جای مدیران باشگاه پورتو بودم طارمی را می‌فروختم.
این مصاحبه ستاره ایرانی جنجال زیادی به پا کرد و رقبای پورتو با بازنشر این مصاحبه به مدیران پورتو کنایه زدند. رسانه‌های دیگر هم این تعبیر طارمی را درخواست ستاره ایرانی برای جدایی از پورتو تلقی کردند.
سرخیو کونسیسائو سرمربی پورتو بعد از قهرمانی در سوپر کاپ در واکنش به سؤال خبرنگاران درباره مصاحبه جنجالی طارمی این طور واکنش نشان داد: جوابی ندارم. در بازی چه گذشت؟ بهترین بازیکن زمین چه کسی بود؟(طارمی).جای تبریک به بازیکنان است. 

رکورد میناوند شکست
طارمی با احتساب قهرمانی بدست آمده مقابل توندلا، به چهارمین جام دوران حضور خود در فوتبال پرتغال دست پیدا کرد. او قبلاً در تیم پورتو موفق شده بود قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی پرتغال را هم تجربه کند و در نخستین روزهای حضورش در پورتو همراه این تیم به قهرمانی سوپرجام پرتغال رسید تا حالا چهار جام قهرمانی پورتو با نقش‌آفرینی ستاره ایرانی بدست آمده باشد. مهدی طارمی پیش از حضور در پورتو، در دوران حضورش در تیم فوتبال الغرافه توانسته بود در جام حذفی قهرمانی بدست بیاورد تا در مجموع شمار قهرمانی‌های او به عدد 5 برسد.
مهرداد میناوند اسطوره فقید فوتبال ایران در دوران حضورش در تیم اشتورم‌گراتس اتریش توانسته بود همراه این تیم فاتح بوندس‌لیگای اتریش و البته رقابت‌های جام حذفی شود و دو قهرمانی در سوپرجام اتریش دیگر دستاوردهای میناوند در سال‌های حضورش در فوتبال باشگاهی این کشور بود تا چهار جام قهرمانی را در کسوت لژیونر بدست آورده باشد. 
صادق محرمی دفاع راست ملی‌پوش تیم دیناموزاگرب کرواسی، رکورددار کسب جام در بین لژیونرهای فوتبال ایران است. محرمی همراه با دیناموزاگرب چهار قهرمانی در رقابت‌های لیگ باشگاهی کرواسی بدست آورده و همچنین همراه این تیم توانسته یک‌بار قهرمان جام حذفی شود و دو قهرمانی سوپرجام کرواسی هم در کارنامه محرمی به چشم می‌خورد تا او با آمار استثنایی هفت قهرمانی به عنوان لژیونر، رکوردی ویژه از خود به جای بگذارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه