شرکت‌های دانش‌بنیان زمین ارزان دریافت می‌کنند

شرکت‌های دانش‌بنیان زمین ارزان دریافت می‌کنند

اردبیل  

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: زمین ارزان قیمت با هدف توسعه کسب و کارهای نوین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این استان واگذار می‌شود.
حبیب ابراهیم‌پور اظهار کرد: پارک علم و فناوری در نظر دارد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تعداد محدودی از قطعات اراضی سایت مرکزی را به صورت اجاره بلندمدت به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کند.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ و پیشرفته، پژوهشکده‌های حوزه تکنولوژی، آزمایشگاه‌های مرجع مطابق با نیاز استان و پارک، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در اولویت این واگذاری‌اند.
ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است، افزود: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک، اشتغال می‌یابند.
وی با اشاره به ساخت کارخانه نوآوری در اردبیل افزود: این کارخانه در مساحت 7 هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک الهیه اردبیل در دست ساخت است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه