جانبازان شیمیایی؛ تابلوهای رسوایی حقوق بشر غربی

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

جانبازان شیمیایی؛ تابلوهای رسوایی حقوق بشر غربی

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جنایت‌های شیمیایی صدام تحت حمایت غرب علیه ایران، گفت: جانبازان شیمیایی تابلوهای عطرآگین و بلندگوهای رسا و زنده در راستای مبارزه با استکبار و رسواکننده شعار دروغین حقوق بشر غربی هستند.

تابلوهای عطرآگین
به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در دومین همایش کشوری تکریم جانبازان شیمیایی دفاع مقدس که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد؛ حمله شیمیایی رژیم صدام با حمایت کشورهای غربی علیه ملت ایران را جنایتی نابخشودنی خواند و اظهار کرد: رژیم بعث عراق این جنایت ضدبشری را با مشارکت و حمایت کشورهای غربی که مدعی رعایت حقوق بشر هستند؛ علیه ملت ایران انجام داد.وی افزود: حمایت و مشارکت غرب در حمله شیمیایی صدام به ایران یکی از جنایت‌های بزرگ کشورهای غربی علیه کشور و ملت ماست، تمدن غربی سلاح شیمیایی را در اختیار یک وحشی به نام صدام قرار می‎دهد و سپس داد از حقوق بشر می‌زند!حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی با بیان اینکه وجود بابرکت جانبازان شیمیایی رسواکننده تمدن وحشی غرب است، ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب غرب دستکشی مخملین به دست می‎کند و ظاهری آراسته و اتوکشیده دارد اما در باطن حیوان‌هایی درنده‌خو هستند و تاریخ و تمدنشان بر کشتار انسان‎ها و نسل‌کشی شکل ‌گرفته است. وی جانبازان شیمیایی را تابلوهای عطرآگین و بلندگوهای رسا و زنده در راستای مبارزه با استکبار خواند و اظهار کرد: ارزش و مقام حقیقی جانبازان قابل بیان نیست و تنها در روز قیامت آشکار خواهد شد؛ جانبازان با خدای خود معامله کرده‌اند و هر رنج و درد جسمی که تحمل می‎کنند در روز قیامت برای آنان اجر و پاداش است.

مبارزه خستگی‌ناپذیر
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) را هدایتگران بشریت به سوی نور و سعادت دانست و اظهار کرد: حضرات معصومین(ع) انوار الهی برای هدایت بشریت و روشنی‌بخش تاریکی‌ها و ظلمت‎ها برای هدایت انسان‌ها به‌ سوی سعادت هستند. 
وی در ادامه به برخی ویژگی‌های ممتاز امام جواد(ع) اشاره و با بیان اینکه آن حضرت مظهر بخشش و جوانمردی هستند؛ اظهار کرد: جود و عطای فراوان آن حضرت دلیل لقب «جواد» به آن حضرت است، آن حضرت آنچنان اهل بخشش بودند که هیچ‌ کس از در خانه‌ امام جواد(ع) ناامید بازنمی‌گشت و این امر موضوعی نیست که منحصر به دوران حیات ظاهری آن حضرت باشد.حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر با طواغیت را یکی دیگر از ابعاد وجودی حضرت امام جواد(ع) معرفی و با بیان اینکه شهادت امام محمدتقى(‏ع) در سن 25سالگی خود نشانه مبارزه دائمی و تأثیرگذار آن حضرت است؛ تصریح کرد: حضرات معصومین(ع) افراد ممتاز و شناخته ‌شده‌ای در جامعه بودند و شهادت آن حضرات برای حکومت‌های جور و طاغوتیان پرهزینه بود اما وجود مبارک آن حضرات به ‌مراتب هزینه بیشتری برای آن حکومت‌های ظالم داشت.

مایه برکت و پیروزی
در این مراسم امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  نیز با اشاره به اینکه حملات شیمیایی چهره دشمنان را رسوا کرد، گفت: بهانه جنگ تحمیلی هشت‌ساله و درگیری مرزی دو کشور ایران و عراق ادعای تصرف بخشی از خاک عراق توسط ایران بود؛ مسئله‌ای که از گذشته‌های دور وجود داشته و تقریباً در تمامی کشورهای منطقه تکرار شده و همگی را درگیر تنش‌های مرزی کرده بود. 
اروپایی‌ها در جریان جنگ‌های جهانی میلیون‌ها انسان را قربانی اهداف خود کردند که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بودند. پس از آن همین اتفاق در جریان جنگ علیه ایران هم رخ داد و صدام با  وحشی‌گری دست به جنایت‌های مختلف زد و این اتفاق در شرایطی رخ‌ داد که نهادها و کارشناسان بین‌المللی شاهدان ماجرا بودند اما هیچ واکنشی از سوی مدعیان حقوق بشر صورت نگرفت. 
وی با اشاره به دوگانگی دشمنان در برابر این واقعه افزود: آمریکا در مقابل احتمال ثابت نشده حمله شیمیایی سوریه به حلب سخت‌ترین مجازات را علیه آن‌ها اعمال کرد اما در مقابل صدام که تمامی ابعاد جنایت‌ها و حامیانش مشخص بود هیچ واکنشی انجام نداد. قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به مشکلات جانبازان شیمیایی، بیان کرد: این تحمل و شکیبایی جانبازان در مقابل مشکلات جسمی مایه برکت و دلیل پیروزی‌های مسلمانان در مقابل توطئه استکبار است. ما بر تمام مشکلات معیشتی جانبازان واقف هستیم و با همراهی دولت و مجلس در تلاشیم تا اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه