جای خالی بنده خوب خدا

پیش‌نشست همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله محمد کوهستانی برگزار شد

جای خالی بنده خوب خدا

این نشست با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌ جمعه مشهد، جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و مسئولان استان‌های مازندران و خراسان رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 
بالاترین مدارج 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌ جمعه مشهد، در ابتدای این مراسم گفت: آیت‌الله کوهستانی از جمله افرادی بود که مراتب عبودیت را تا بالاترین مدارج پیمود و بهترین زاد و توشه را از زندگی خود در این دنیا برداشت کرد. انسان اگر اعتماد به خدا را در خود نهادینه کند و به خدا توکل داشته باشد، به همه‌ چیز می‌رسد و آیت‌الله کوهستانی نیز با عمل به این مهم در زندگی خود به مقام والایی رسید.
امروزه در جامعه سیاست‌زده‌ای زندگی می‌کنیم که توجه به آخرت و تقوا و مقامات عالیه بندگی خدا در آن کمرنگ شده است و جای خالی افرادی نظیر آیت‌الله کوهستانی در این زمانه احساس می‌شود.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز با اشاره به روایت‌های ائمه معصوم(ع) درباره تجلیل از مقام عالمان گفت: آیت‌الله کوهستانی از جمله افرادی بود که در مسئله علم به تحقق رسید و این امر نیز ناشی از مقام تحقیق ایشان بود. دکتر حسن بلخاری قهی با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون آثار معدودی درباره شخصیت اخلاقی این عالم وارسته منتشر شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه مقالات این همایش ملی توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور منتشر خواهد شد تا مردم با ابعاد مختلف شخصیت این عالم وارسته بیش ‌از پیش آشنا شوند.

 نشانه خدا برای مردم
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با تجلیل از شخصیت آیت‌الله کوهستانی گفت: چهره‌های شاخص و نورانی زیادی هستند که می‌بایست به نسل امروز معرفی شوند.
محمود شالویی تأکید کرد: این چهره‌ها نشانه‌های خداوند هستند که برای مردم به ارمغان گذاشته ‌شده‌اند و باید به مردم معرفی شوند.
گفتنی است آیت‌الله محمد کوهستانی در سال ۱۲۶۷ در بهشهر متولد شد. وی بیشتر تحصیلات مقدماتی خویش را در حوزه‌های بهشهر، ساری و بابل گذراند. پس ‌از آن برای ادامه تحصیل، مدتی به حوزه علمیه مشهد و سپس نجف رفت و در مجالس درس حضرات آیات حسین نائینی، سیدابوالحسن اصفهانی و ضیاءالدین عراقی حاضر شد. وی پس از بازگشت به ایران در حوزه علمیه مشهد به تدریس علوم دینی اشتغال داشت و در نهایت در سال ۱۳۵۱ درگذشت و پیکر وی در رواق دارالسیاده حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه