بررسی راهكارهای دانش‌بنیان شدن

در نشست مشترک دانشگاه امام رضا(ع) و شركت صنایع پیشرفته رضوی انجام شد

بررسی راهكارهای دانش‌بنیان شدن

در نشست مشتركی که بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و شركت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، راهكارهای دانش‌بنیان شدن صنایع آستان قدس رضوی تحلیل و بررسی شد.


به گزارش آستان‌نیوز، در این نشست که با حضور دكتر مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شركت صنایع پیشرفته بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد، وضعیت موجود استقرار الزامات دانش‌بنیانی در شركت‌ها و مؤسسه‌های صنعتی آستان قدس رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دكتر مرتضی رجوعی؛ رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ابتدای این نشست با اشاره به آیین‌نامه‌های جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كه به اعضای هیئت‌ علمی و دانشگاه‌ها اجازه تأسیس شركت‌های دانشگاهی را داده است، گفت: با توجه به مصوبات هیئت امنای دانشگاه مبنی بر سهیم شدن دانشگاه در شركت‌های تابعه آستان قدس رضوی با هدف دانش‌بنیان شدن آن‌ها و نیز توسعه نوآوری و كارآفرینی، دانشگاه امام رضا(ع) آمادگی دارد با مشاركت صنایع آستان قدس رضوی این هدف را محقق کند.
در ادامه این نشست مدیرعامل صنایع پیشرفته رضوی به ظرفیت‌های موجود در این شركت برای حمایت از طرح‌های مطالعاتی و سرمایه‌گذاری در ایده‌های پیشرو و پیشرفته اشاره کرد و چالش‌های موجود در آستان قدس رضوی را بهترین محمل برای تعریف و اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی دانست. 
به گفته دكتر بهنام تقدسی، شركت صنایع پیشرفته رضوی در اختیار استادان و دانشجویان است و باید محل رفت‌ و آمد این قشر فرهیخته باشد.
وی همچنین طرح‌هایی را قابل سرمایه‌گذاری دانست كه منجر به یك دستاورد مهم و با سطح دانش و فناوری بالا باشد.
در این نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام رضا(ع) نیز به ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام‌ شده برای تحقق توافقات نشست «تحول دانشگاهی با محوریت اندیشمندان صنعتی» و مذاكرات و تفاهمات صورت گرفته با شرکت‌های مختلف بنیاد بهره‌وری موقوفات پرداخت.
دكتر قاسم صادقی بجستانی با اشاره به نیاز زیادی كه به تجهیزات پزشكی وجود دارد و فناوری پیشرفته این تجهیزات پیشنهاد کرد دپارتمان مهندسی پزشكی در شركت تأسیس و مدیریت آن به دانشگاه واگذار شود تا زمینه‌های فعالیت دانش‌بنیان در این حوزه فراهم آید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه