پیکر استاد مهدوی دامغانی امروز به خاک سپرده می‌شود؟

پیکر استاد مهدوی دامغانی امروز به خاک سپرده می‌شود؟

در حالی که تا لحظه تنظیم این خبر، از سوی آستان قدس رضوی زمان تشییع پیکر احمد مهدوی دامغانی به طور رسمی اعلام نشده بود اما فریده مهدوی دامغانی گفت: مراسم تشییع و تدفین پدرش امروز برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، فرزند این نویسنده و پژوهشگر فقید دیروز در صفحه شخصی‌ خود نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون ... خدمت عزیزان بزرگوار عرض سلام و ادب دارم. پیکر پاک پدر عزیزم در روز دوشنبه، ششم تیرماه ۱۴۰۱ در ساعت پنج بعدازظهر، از بست نواب صفوی، در صحن کوثر، در حرم امن و مطهر ارباب و ولی‌نعتمشان حضرت علی‌ بن موسی الرضا علیه السلام تشییع خواهد شد تا در سرای ابدی‌اش بیارامد...». 
احمد مهدوی دامغانی متولد ۱۳ شهریور ۱۳۰۵ در مشهد بود که ۲۷ خرداد ماه در ۹۵سالگی در آمریکا درگذشت. از آثار او می‌توان به «از علی آموز اخلاص عمل»، «رساله درباره خضر»، «شاهدخت والاتبار شهربانو»، «در باغ روشنایی»، «گزیده حدیقه الحقیقه»، «گزیده‌ای از شعر سعدی به زبان عربی»، «کشف الحقائق نَسَفی- تحقیق و تحشیه»، «المَجدی فی أنساب الطّالبیّین» (تحقیق)، «نَسمه السَّحر بذکر من تشیَّع و شعر» (تصحیح و تحقیق)، «دیوان خازن (عبداللّٰه بن احمد خازن)» (تصحیح و تحقیق) و «الوحشیات (ابوتمام)» (تصحیح) اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه