رژیم «موقت» صهیونیستی

69 درصد شهرک‌نشین‌ها از سرنوشت اسرائیل هراس دارند

رژیم «موقت» صهیونیستی

علوی

با گذشت حدود 70 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط صهیونیست‌ها، روز به روز امیدها به تداوم دولت یهودی در اراضی اشغالی کمرنگ‌تر می‌شود. در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته اقدام به انتشار یک نظرسنجی کردند که برای جامعه صهیونیستی می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

به گزارش فارس، 69درصد شهرک‌نشینان از سرنوشت «اسرائیل» مطمئن نیستند. نظرسنجی منتشر شده در روزنامه اسرائیل‌هیوم نشان می‌دهد ۶۹درصد یهودیان در اسرائیل از سرنوشت آن می‌ترسند و ۶۷درصد از آن‌ها از کار با سلاح گرم و اعمال جریمه برای جلوگیری از درگیری بین یهودیان و عرب‌ها حمایت می‌کنند. بر این اساس، ۷۵درصد فلسطینی‌های ساکن اراضی ۱۹۴۸ نیز معتقدند «مردم یهود حق حاکمیت در اسرائیل را ندارند و تنها ۲۵ درصد خلاف این نظر را دارند». همچنین این نظرسنجی که به مناسبت گذشت یک سال از عملیات «سیف القدس» انجام شد، نشان داد 66درصد از اسرائیلی‌ها به پلیس خود اعتماد ندارند.
«فلسطینی‌های ۱۹۴۸» یا «اعراب ۴۸» یا «شهروندان عرب اسرائیل» اصطلاحی است که در مورد فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی ۱۹۴۸ (یعنی غیر از کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بلندی‌های جولان) به کار می‌رود که اشاره به جنگ ۱۹۴۸ میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دارد. فلسطینی‌های ساکن این مناطق تقریبا ۱۹٫۷ درصد جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند. این گروه از فلسطینی‌ها در ماه می سال گذشته میلادی، خیزشی را آغاز کردند که در تاریخ فلسطین اشغالی بی‌سابقه بود و توانست معادلات امنیتی صهیونیست‌ها را دستخوش تغییر کند. درگیری‌هایی که فلسطینی‌ها از آن با عنوان «هبة الکرامه» (خیزش کرامت) یاد می‌کنند، به تدریج در حمایت از قدس اشغالی و مسجدالاقصی و اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها و کوچ اجباری اهالی محله «الشیخ جراح» در بیت المقدس آغاز شد و با شعله‌ور شدن جنگ غزه، شدت بیشتری یافت و بیشتر شهرهای ساحلی و شهرک‌های عرب‌نشین در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ را فرا گرفت و به زد و خوردهای بی‌سابقه‌ای میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منجر شد. در همین حال، اخبار خوبی هم از تحولات داخلی اسرائیل به گوش صهیونیست‌ها نمی‌رسد و بی‌ثباتی سیاسی ادامه دارد. 
روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی خبر داد: ارزیابی «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم حاکی از آن است که کابینه‌اش تا چند هفته دیگر به پایان خود می‌رسد و برنامه‌ریزی خود را که مبارزه در کارزار انتخاباتی جدید است، آغاز کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه