لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین

همه در انتظار تاریخ جدید

لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین

رسانه دولتی چین به نقل از شورای المپیک آسیا گزارش داد بازی‌های آسیایی که قرار بود در ماه سپتامبر در هانگژو برگزار شود لغو و تا تاریخ نامشخصی به تعویق افتاده است.

اعلام شده است عنوان مسابقات در صورت برگزاری در زمان جدید تغییر نخواهد کرد و همان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو باقی خواهد ماند.حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا نیز این خبر را تأیید کرده است.
هیچ دلیل رسمی برای لغو بازی‌های آسیایی ارائه نشده است، اما این اعلام در حالی است که چین شرایط سختی را به خاطر شیوع کرونا تجربه می‌کند. پیش از این برخی منابع خبری دلایل دیگری را برای لغو احتمالی این مسابقات اعلام کرده بودند. چین در اوج شیوع کرونا رقابت‌های المپیک زمستانی را در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ تا یکم اسفند برگزار کرده بود. رئیس کمیته ملی المپیک با تأیید لغو برگزاری بازی های آسیایی 2022 هانگژو اظهار کرد دلیل این اتفاق تصمیم دولت چین بوده است. سید رضا صالحی امیری که در نشست شورای المپیک آسیا در ازبکستان حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: شورای المپیک آسیا اعلام کرد با تصمیم دولت چین بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است.
وی افزود: در جلسه شورای المپیک آسیا، یک کمیته اضطراری برای این موضوع تشکیل شد و قرار است این کمیته در یک ماه آینده درباره تاریخ جدید بازی‌ها تصمیم‌گیری کند.
صالحی امیری افزود: براساس گزارش ارائه شده، دولت چین اعلام کرده که به خاطر شیوع کرونا در این کشور، بازی‌ها به تعویق می‌افتد.
رئیس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: گزارش کاملی از آمادگی‌های کشور چین برای میزبانی از بازی های آسیایی هانگژو در این جلسه ارائه شد. چینی‌ها نیز آمادگی کاملی برای برگزاری رقابت‌ها داشتند. وی تأکید کرد: چین هیچ مشکلی برای میزبانی از این رقابت‌ها نداشته، اما شیوع کرونا در این کشور دلیل لغو بازی‌ها اعلام شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه