اعزام ۵۰ مبلغ صحیفه سجادیه در ایام رمضان

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه خبر داد

اعزام ۵۰ مبلغ صحیفه سجادیه در ایام رمضان

حجت‌الاسلام وافی اظهار کرد: طلابی که در دوره تربیت مربی مروج صحیفه سجادیه در طول یک سال و نیم آموزش دیده‌اند در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.
حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا گفت: ۵۰ نفر از طلاب و مبلغانی که طرح تربیت مربی بنیاد صحیفه سجادیه را گذراندند به عنوان مبلغ ویژه صحیفه سجادیه در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه نتوانستیم مبلغ زیادی از بیرون جذب کنیم، اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های آینده با مشارکت نهاد‌هایی مانند دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات مبلغان بیشتری با عنوان طرح مروجان صحیفه سجادیه اعزام کنیم.
حجت الاسلام وافی در خصوص مسئولیت مبلغان اعزامی گفت: روحانیان مبلغ سه مسئولیت دارند که اول از همه لازم است ترویج معارف صحیفه سجادیه و مشارکت دادن مردم در طرح نهضت صحیفه‌خوانی داشته باشند؛ شایسته است مبلغان ما مجالس خانگی را به حلقه‌های صحیفه‌خوانی سوق دهند تا مردم انس بیشتری با صحیفه داشته باشند.
وی اظهار کرد: سه دعا را با رأی مبلغان برای قرائت و ترویج مشخص کردیم که می‌توانند مورد توجه ویژه قرار دهند و از آنجا که در گام دوم به اخلاق نیاز داریم دعای مکارم‌الاخلاق به‌شدت مورد توصیه است که معارف بلندی دارد و مورد توجه مبلغان اعزامی نیز خواهد بود.
مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به دعای ۲۵ صحیفه سجادیه گفت: به مبلغان آموزش داده‌ایم  این دعا را مدنظر قرار دهند، زیرا محتوای آن، دعای حضرت برای فرزندان بوده که در حوزه تربیت و خانواده و توجه به جوانان بسیار کارگشاست.
وی با اشاره به دعای ۴۴صحیفه سجادیه که دعای ورود به ماه رمضان است، گفت: آداب، فضائل و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان در این دعا بیان شده که با ترویج آن می‌توان دل‌های مردم را نسبت به این ماه مأنوس و اعتقاداتشان را عمق بخشید.
حجت‌الاسلام وافی گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه انس با قرآن که روز گذشته برگزار شد سخن خود را با فراز‌هایی از صحیفه سجادیه و همین دعای ۴۴ شروع فرمود و آن را ترجمه و تفسیر کرد؛ این شروع نیز قوت قلبی برای همه مبلغان ماست.
وی با بیان اینکه دوره آموزشی تربیت مبلغ صحیفه سجادیه یک سال و نیم به طول انجامیده است، گفت: مبلغان اعزامی قرار است برداشت‌های محتوایی خود را از صحیفه در قالب موضوعات جذاب ارائه کنند؛ منبر‌ها موضوعی است و این موضوعات در طول دوره آموزشی به مبلغان ارائه شده که برای بحث خود از صحیفه شاهد و توضیح بیاورند.
مدیر بنیاد صحیفه سجادیه با اشاره به دعای امام سجاد(ع) برای مرزداران گفت: در مجموعه‌های نظامی و امنیتی موضوعات مرتبط با استناد به دعای «کید اعدا» و دعای مرزداران قابل ارائه است که در توجهات مبلغان ما قرار دارد.
حجت الاسلام وافی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات جمعیت، خانواده و جهاد تبیین نیز مورد توجه مبلغان اعزامی قرار دارد. امیدواریم در ایام فاطمیه و اعیاد غدیر با توجه به معارف نهج‌البلاغه مبلغان بیشتری 
اعزام شوند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه