بازگشت سفره‌های افطار به مسجدالحرام و مسجدالنبی

بازگشت سفره‌های افطار به مسجدالحرام و مسجدالنبی

یکی از لذت‌بخش ترین لحظات ماه رمضان، هنگام اذان مغرب است و نشستن پای سفره افطار. به خصوص اینکه این افطار در مسجد یا حرم خاصی باشد. خبرها از این حکایت دارند که پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی که حتی مناسک و مراسم حج و یا ماه رمضان را هم تحت تأثیر قرار داده بود، حالا حرمین شریفین مکه و مدینه دوباره شاهد برپایی سفره‌های افطار است.
آستان‌نیوز به نقل از وبگاه «الخلیج آنلاین» نوشته است: «سفره‌های افطار پس از دو سال که به دلیل شیوع کرونا از مسجدالحرام و مسجدالنبی جمع شده بود، بار دیگر برای روزه‌داران و زائران گسترده شد. این سفره‌ها با فرا رسیدن ماه رمضان در محل مخصوص خود در مسجدالحرام برپا شده و هر روزه بیش از 2هزار روزه‌دار پس از اذان مغرب پای سفره‌های افطار می‌نشینند. ده‌ها نفر نیز به طور داوطلبانه از زائران پذیرایی می‌کنند».
البته فراموش نکنیم که هنوز هم برخی دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود مثلاً سفره‌ها باید فقط در مکان‌های مشخص شده پهن شوند و مسئولان سفره‌ها باید از بشقاب‌های پلاستیکی با حجم مناسب برای گذاشتن خرما در سفره استفاده کنند و هنگام آماده‌سازی افطاری روزه‌داران از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کرده و همچنین از به کار بردن لیوان‌های پلاستیکی برای توزیع نوشیدنی‌های داغ مانند چای و قهوه خودداری کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه