افتخار می‌کنم سرمربی تیم ملی ایران هستم

اسکوچیچ در گفت‌وگو با رسانه کروات:

افتخار می‌کنم سرمربی تیم ملی ایران هستم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مصاحبه‌ای با سایت «ناسیونال» کرواسی در مورد تیم تحت هدایتش، صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ و شرایط کاری خود در ایران داشته که در ادامه می‌خوانید.

 بسیاری می‌نویسند که با تغییرات ساختاری، تیم ملی ایران می‌تواند در بین 10 تیم برتر جهان قرار بگیرد. آیا این یک اغراق است؟
در آسیا نمی‌توانیم بزرگ‌تر از چیزی که هستیم، باشیم چون بهترین تیم هستیم که این را در نتایج و حضور مستمر تیم ملی در دوره‌های اخیر جام‌ جهانی می‌توان دید. پتانسیل‌ها بسیار زیاد است، استعدادهای زیادی وجود دارد و با کار بهتر با جوانان، این ظرفیت آشکارتر می‌شود.

 با وحید هاشمیان می‌خواستید نظم آلمانی را با او به تیم ملی بیاورید؟
من بر این اساس او را انتخاب نکردم. می‌دانستم هاشمیان درک اروپایی از فوتبال دارد و فکر می‌کردم که او به اندازه کافی برای کادر فنی ما خوب است و به همین خاطر با حضور او در کادر فنی تیم ملی موافقت کردم.

 چقدر به خاطر مأموریت غیرممکن صعود احساس فشار کردید؟
هرگز به این موضوع فکر نکردم. من با آن مقابله کردم چون فکر می‌کنم به اندازه کافی بالغ شده‌ام و به اندازه کافی خوب هستم. ما این نتایج را از جایگاه نه‌چندان خوبی بدست آوردیم. باور داشتم می‌توانیم این کار را انجام دهیم و به خودم و کادر فنی‌ام ایمان داشتم. ما تیم ملی خوبی داریم، اما در آن مقطع فکر نمی‌کردم که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرم، چون حرکتی خطرناک بود. من انتخابم به‌عنوان سرمربی تیم ملی را به‌عنوان یک اتفاق خوب برای خودم می‌دیدم و معتقد بودم که به اندازه کافی خوب هستم که این کار را انجام دهم.

 آیا فکر کرده‌اید با توجه به موفقیت نهایی در مسابقات انتخابی با ایران، فرصت کار در یکی از لیگ‌های اروپایی را داشته باشید؟ 
من به این موضوع فکر نکرده‌ام. تیم ملی ایران در سطحی است که من تمام عمر برای آن تلاش کرده‌ام. تیم ملی ایران آن‌قدر بزرگ است که اشتهای من را برآورده کند و افتخار می‌کنم سرمربی چنین تیم ملی‌ای هستم. در مورد چیزی که از من می‌پرسید باید بگویم اهدافم خوب بودن و ماندن در یک سطح و هدایت تیم‌های بزرگ و تیم‌های ملی است. من به این فکر نکردم که چگونه ایران می‌تواند سکوی پرتابی برایم باشد. خود شما گفتید مربیان بزرگی برای کار به ایران می‌آیند و فکر می‌کنم این کار اشتهای من برای سرمربیگری را برآورده می‌کند.

 به نظر می‌رسد کار در ایران برای شما نیز مهم است.
من از کار در ایران لذت می‌برم. فکر می‌کنم در این سال‌ها تصویر بدی از ایران ایجاد شده است، این در حالی است که ایران چیز دیگری است. ایران تاریخی بزرگ و مردمی میهمان‌نواز دارد و من نگاهی کاملاً متفاوت به آن دارم. از طریق اخباری که اغلب این‌گونه و آن‌گونه هستند به آن نگاه نمی‌کنم، بلکه به ایران آن‌گونه که می‌دانم نگاه می‌کنم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه