شارژ خودپردازها با اسکناس‌های نو در روزهای پایان سال

شارژ خودپردازها با اسکناس‌های نو در روزهای پایان سال

هاشم رسائی‌فر

سال که نو می‌شود به رسم سنتی دیرین کوچک‌ترها منتظر گرفتن پول نوعیدی از بزرگ‌ترهایشان هستند. پولی که برای خیلی‌ها ارزشش به تعداد صفرهای رقمش نیست، به همین دلیل است که حتی برخی آن را سال‌های سال بدون اینکه حتی تا خورده باشد نگه می دارند. اما در آستانه سال جدید تهیه پول نو برای عیدی دادن، خودش داستانی دارد. به‌خصوص که یکی دو سالی می‌شود کرونا شایع شده و برای قطع زنجیره انتقال بانک‌ها پول نو توزیع نکردند.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی خبر از ادامه رویه سال گذشته در توزیع پول نو می‌دهد. حمید صفای نیکو ادامه شیوع کرونا را دلیل اصلی این داستان می‌داند و می‌گوید: توزیع اسکناس نو از زمانی که ویروس کرونا آمد به شکل سابق در آستانه سال جدید انجام نمی‌شود که امسال نیز همین طور خواهد بود و به شکل رسمی هیچ بانکی توزیع پول نو نخواهد داشت.
او همچنین اظهار کرد: اما به صورت غیر رسمی پول نو در آستانه سال جدید وارد چرخه بازار خواهد شد، بدین صورت که برای جایگزین کردن پول‌های فرسوده موجود دست مردم تمهیداتی برای توزیع پول نو در دستگاه‌های خودپرداز اتخاذ شده که با این شرایط مردم می‌توانند به پول نو دسترسی پیدا کنند و در روزهای آینده دستگاه‌های خودپرداز با اسکناس نو شارژ می‌شوند.
وی در واکنش به موضوع فروش اسکناس نو با رقم بالاتر به مردم هم گفت: برای جلوگیری از این داستان باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و با سودجویان برخورد نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه