پیگیری بازگشت حساب‌ مالیاتی شرکت‌های بزرگ به خراسان رضوی

پیگیری بازگشت حساب‌ مالیاتی شرکت‌های بزرگ به خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از پیگیری برای بازگشت حساب‌های شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان به این منطقه خبر داد.
مرتضی اشرفی گفت: این موضوع همواره در نشست‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و چاره‌جویی در این زمینه انجام شده است.
بازگشت حساب‌های مالی به‌ویژه حساب‌های مربوط به مالیات شرکت‌های بزرگ خراسان رضوی به این استان از سال ۱۳۹۸ پیگیری شد. به گفته مسئولان وقت، ۳۷ شرکت بزرگ با اینکه در این استان فعالیت می‌کنند، حساب‌های مالیاتی آن‌ها در خارج از استان است و این استان از مالیات پرداختی آن‌ها بی‌بهره است که این امر فشار را بر دیگر مؤدیان مالیاتی استان افزایش می‌دهد. وی گفت: به همین دلیل صاحبان صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی خراسان رضوی که حساب‌های آنان به استان بازنمی‌گردد، موظف شده‌اند در ازای خدماتی که از استان دریافت می‌کنند، همه منابع و حساب‌های مالی خود را به این منطقه منتقل نمایند.بخشی از بازگشت حساب‌های بنگاه‌های اقتصادی بزرگ به استان در سال گذشته انجام گرفته و صاحبان برخی از صنایع در این بخش همراهی کرده‌اند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت بازگشت حساب مالی صاحبان صنایع بزرگ خراسان رضوی به این استان، منابع مالی و بانکی استان و قدرت تسهیلات‌دهی آن در حوزه‌های اقتصادی افزایش خواهد یافت. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه