حمایت کمیته امداد از 20هزار دانش‌آموز

حمایت کمیته امداد از 20هزار دانش‌آموز

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد در استان 20 هزار و 208 نفر هستند.
محمد عرب در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: مهم‌ترین هدف حوزه فرهنگی کمیته امداد توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های زیرپوشش این نهاد است.
وی حمایت از تحصیل جوانان و نوجوانان تا مقاطع عالیه را برای توانمندسازی آن‌ها یکی از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد در استان ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر بوده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۶نفر ابتدایی و ۹هزار و ۳۲ نفر در سطح متوسطه در حال تحصیل هستند.
وی تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از مؤسسات کنکوری را ۶۶۹ نفر دانست و ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از طرح مدارس همدل ۳۱۲نفر بودند و تعداد ۱۶۸ نفر از محصلان زیرپوشش افراد نخبه و دارای استعداد برتر هستند.
وی با بیان اینکه مبلغ ۳ میلیارد ریال به دانش‌آموزان ابتدایی در طول سال تحصیلی مساعدت نقدی و بسته‌های نوشت‌افزار داده شده است، گفت: این کمک‌ها در دوره متوسطه اول ۴ میلیارد ریال و در دوره متوسطه دوم ۵ میلیارد ریال بوده است. تعداد بسته‌های تحصیلی توزیع شده از محل هم‌افزایی با خیران، نیکوکاران، مراکز نیکوکاری و حامیان طرح اکرام ۱۵‌هزار بسته بوده است.
عرب تعداد دانشجویان و طلاب علوم دینی زیرپوشش این نهاد را یک‌هزار و ۹۴ نفر دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۴ دانشجو در مقطع کاردانی، ۶۸۸ نفر کارشناسی، ۵۶ نفر کارشناسی ارشد، ۱۵ نفر دکترا و ۲۰۱ نفر حوزوی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و خانواده‌های زیرپوشش را مهم ارزیابی و اظهار کرد: بیرجند دارای یک مجتمع فرهنگی، تربیتی و اردوگاهی به ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه